Ето я готовата Honda NSX Type S – по-лека, по-мощна и по-бърза. И последна!

  • Галерия с 18 снимки Галерия с 18 снимки

13 Aug 2021

Honda е готова с последната NSX – новата Type S. Най-бързата, мощна и агресивна Honda ще послужи като финал на модела. Тъй като ще се произвежда и продава предимно в Щатите (300 от всичките 350 броя остават там), то на снимките ще я видите само с логото на Acura.

 

Type S е фино подобрена версия на второто поколение NSX, което личи и по външния дизайн. Промените не са само дизайнерски, а действително осигуряват повече притискане, по-малко съпротивление при висока скорост и по-добро охлаждане. Монтирани са нови джанти, а стандартният карбонов покрив осигурява по-нисък център на тежестта. По-агресивен дифузьор допълва картинката.

Мощността на хибридната система е увеличена до 608 к.с., като въртящият момент скача до 667 Нм – скромно увеличение спрямо стандартния NSX (+27 коня и 22 Нм), постигнато с монтиране на нови турбини от състезателната NSX GT3 Evo. Електрическата система също е облагодетелствана с по-голяма батерия (+20%), повече мощност за електромоторите и по-голям пробег на ток.

Усещането вероятно е за дори по-бърза кола, защото 9-степенният автоматик е настроен да превключва предавките с 50% по-бързо. Работено е и по сложната система за разпределяне на въртящия момент от трите електромотора и двигателя. 

Четирите режима на движение остават същите (Quiet, Sport, Sport+ и Track), съответно първият е електрически, а последният – възможно най-агресивен за писта. Звукът от двигателя обаче е по-богат, а окачването е пренастроено за повече агресия. Инженерите на Honda са се обърнали към Pirelli да подготвят адекватни гуми за Type S, вследствие на което колата е обута с разработени специално за модела P-Zero с размер 245/35 ZR19 отпред и 305/30 ZR20 отзад.

В случай че смятате да използвате Type S на писта, то Honda предлага олекотен пакет с керамични спирачки Brembo, карбонов капак на двигателя и карбонови детайли в интериора. Ако обаче напоследък сте яли много дюнери, няма смисъл да го поръчвате, защото той спестява само 26,2 кг от общата маса от около 1700 кг.

Макар Honda да не споделя динамични данни, то стана ясно, че Type S записва с около 2 секунди по-бърза обиколка от стандартния NSX на “Сузука”.

 

Първородната Godzilla!