Lamborghini Countach LPI 800-4 е „мек хибрид“ с 814 коня и атмосферен V12
Lamborghini Countach LPI 800-4 е вълнуващо име по няколко причини. Първата, Lamborghini. Ясно е, че зад тази емблема не седи нещо посредствено. Countach обаче вече предизвиква възхищение, у всички, които познават първообраза от преди 50 години. У всички, без значение дали още са видели новата кола от галерията. Нов Countach! Леле!
И наистина си е голямо „леле“, защото Lamborghini (VAG) чак сега се осмеляват да възродят култовото име, едно от малкото в историята на марката, което не е свързано с бикове, и да заложат на визия с ретро препратки. И да запазят 6,5-литровия V12, вместо да преминат на някакъв битурбо осмак. Окей, самостоятелно дишащият динозавър под задния капак работи в разбирателство и с ел. машина, но тя е по-скоро скромно допълнение.
Защото моторът с обем от точно 6498 куб. см и подредени под ъгъл от 60̊ две редици от по шест цилиндъра, генерира 780 к.с. при 8500 об/мин и 720 Нм при 6750 об/мин. Което означава специфична мощност от 120 к.с./литър и музика за ушите. „Еко“ допълнението е ел. мотора с мощност 34 к.с. и 35 Нм монтиран към скоростната кутия, което означава сумарен пик от 814 к.с.
Закръглени за по-добро звучене и визия на 800 в означението на модела, където LP идва от разположението на бензиновия агрегат - ‘Longitudinale Posteriore’ -, a I-то заради електрификацията. А 4-ката е заради двойното задвижване с IV-то поколение Haldex.
Динамиката? Ускорението от 0-100 км/ч става за 2,8 секунди, 0-200 за 8,6 секунди и максимална скорост от 355 км/ч. Идеално! Но макар и много важна, когато говорим за Lambo, бързината трябва да идва и в подобаваща опаковка.
В случая с дизайнерски елементи вдъхновени от първите LP 500 и LP 400. Визията на предницата може да сравните с ‘Quattrovalvole’, отстрани виждате сериозните триъгълни въздуховоди, които се наричат ‘NACA ducts’, а отзад – виждате, но не виждате фиксиран спойлер. Причината е преследването на по-чистите линии. Джантите също са интерпретация на „телефонните шайби“ от 80-те, тук с размери 20 инча отпред и 21 отзад.
Последните са обути в нови Pirelli P Zero Corsa 255/30 ZR20 на предната ос и 355/25 ZR21 на задната, като вторите също завиват. За спирането пък отговарят карбон-керамични дискове с диаметър 400 мм отпред и 380 мм отзад.
Масата? Доста приличните 1595 кг от които 35 кг се дължат на електрическата машина. Това означава съотношение маса/мощност от 1,95 кг/к.с., важна, в случай, че се сещате с какво да я сравните.
Вътре? Ммм, трудно ще асоцииране детайли с оригинала, но това важи в някаква степен и за задната част, отвън. Не, че колата изглежда лошо, даже е космическа, просто не сме сигурни дали не можеше да е още малко ‘Countach’. Как мислите вие?
Както и да го мислите, Lambo планират производство от само 112 броя, които вероятно ще се разпродадат по-бързо отколкото може да преброите дотолкова. Цената? Най-малко по 2 млн. евро за парче...