Най-мощният Mercedes: новият AMG GT 63 S E Performance дебютира с 843 к.с. и 1470 Нм!


01 Sep 2021

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Името му е дълго, но си заслужава да го запомните. Освен служебната кола на Люис Хамилтън и базирания на нея AMG One, не се сещаме за по-мощен Mercedes. При това този изглежда убийствено скромно за това, на което е способен.

Основната мощност се доставя от добре познатия ви 4-литров туин турбо V8 на марката, но допълнителните коне и нютони идват от електромотор, който се намира при задния мост. Въпросният електромотор е интегриран в двустепенна скоростна кутия, като в пакета влиза също електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване. 

 

Системната мощност е 843 к.с., а въртящият момент достига стряскащите 1470 Нм. Mercedes обещава ускорение до 100 км/ч за 2,9 секунди и максимална скорост от 316 км/ч.

Плъгин хибридът показва, че когато целта е динамика, а не просто икономичност, този тип системи имат какво още да покажат. 6,1-киловатчасовата батерия тежи едва 89 кг и позволява зареждане от контакт, така че чудовищно бързият Merc GT 63 S E Performance всъщност владее умението да се промъква абсолютно безмълвно в градския трафик. На разстояние не повече от 12 км. Би следвало да са ви достатъчни, за да достигнете до път, на който да натиснете 4-литровия осмак. Батерията е в постоянен процес на зареждане и отдаване на енергия, като за прецизната работа на системата е монтирана охлаждаща система с обем от 14 литра. Целта й е винаги да държи батерията при най-добрата възможна работа температура от 45 градуса по Целзий.

Всички GT 63 E Performance стандартно ще идват с AMG Ride Control+, пневматичното адаптивно окачване на AMG, което осигурява електронен контрол на амортисьорите. Супер седанът ще се доставя серийно с 420-милиметрови дискове отпред и 380-милиметрови отзад – керамични дори в базовото изпълнение. Те се крият зад нови джанти с размер 20 или 21 инча.

В интериора единствените промени, които забелязахме, се свързани със забавните графики, които показват движението на потоците от енергия. Те са елегантно внедрени в системата MBUX, за да следите кога се движите изцяло на ток и кога 4-литровият V8 се включва в играта. В случай че не го чуете... 

О, щяхме да забравим. Средният разход на гориво е 8,6 л/100 км. От кола, която вдига 200 км/ч за под 10 секунди, не е зле, нали!?

Сбогом V10!