Tesla Model S Plaid свали 12 секунди от рекорда на Taycan на “Ринга”

  • Няколко снимки от тестовете на Model S Plaid на Ринга Няколко снимки от тестовете на Model S Plaid на Ринга
  • Tesla обяви, че ще опита рекорд и с наточен Plaid със състезателни гуми, керамични спирачки и агресивна аеродинамика Tesla обяви, че ще опита рекорд и с наточен Plaid със състезателни гуми, керамични спирачки и агресивна аеродинамика

10 сеп 2021

Илон Мъск обяви, че новата Tesla Model S Plaid е записала нов рекорд за серийно произвеждан електромобил на “Нюрбургринг”. Американският седан е постигнал 7:30,909 мин. Мъск споделя скрийншот, на който се вижда и друго бързо време – 7:35,579 мин. Първото се отнася за 20,6-километровата отсечка на пистата, а второто – за по-дългата с 230 метра отсечка. И двете времена са чувствително по-добри от рекорда на Porsche Taycan Turbo от 7:42,3 мин, записан на 20,6-километровата конфигурация.

 

Сега на дневен ред е Porsche, тъй като се смята, че щутгартският производител още не е пускал версията Turbo S на Taycan по трасето. Дали тя ще може да заличи 12 секунди изоставане?

За да сравните времето с най-бързите бензинови седани на “Ринга”, ето няколко примера: Mercedes-AMG GT 63 S (преди да се появи плъгин хибридният вариант) записва 7:23 мин, а Porsche Panamera Turbo миналата година даде време от 7:29 минути.

 

Мъск твърди, че колата, записала рекордната обиколка, е напълно серийна, с шосейни гуми и без никакви модификации. Tesla обаче планира да запише обиколка и със специално подготвен Model S Plaid с керамични спирачки, аеродинамични подобрения и пистови гуми, която няма да може да попадне в никакви класации, но би била любопитна.

Версията Plaid на Model S има три електромотора, 1020 к.с., ускорява до 100 км/ч за 2,1 секунди и развива 320 км/ч.