Това е петото поколение Subaru WRX. Моторът е 2,4 с 271 к.с., а кутията – ръчка или CVT
Ура! Ще има и ръчка в новото Subaru WRX! Това е добра новина, а относно дизайна – преценете сами. На пръв поглед, особено отпред, според мен прилича на останалите (и по-стари) модели на марката, но пък конструкцията е изцяло нова, на новата платформа, която се казва… Subaru Global Platform. Отзад обаче е по-различно и ми напомня малко на последния Saab 9-5, отчасти и на Honda.
Интересно решение са арките на калниците, изпълнени в стил Outback, а в тях се монтират 17 или 18-инчови джанти, в зависимост от нивото на оборудване. Най-високото се води GT, като всички ще идват с гордостта на марката, комбинацията от системи за сигурност ‘Subaru EyeSight’.
Техниката? Под предния капак работи 2,4-литров 4-цилиндров боксер с турбо, 271 к.с. при 5600 об/мин и 349 Нм 2000-5200 об/мин. Това означава 0,4 литра повече работен обем, 3 коня плюс в мощността и същия въртящ момент. Скоростната кутия е 6-степенна механична или опционалната автоматична Subaru Performance Transmission, която е CVT с възможност за ръчно избиране на една от 8-те изкуствено предефинирани предавки.
Японците казват, че колата е с 25% по-устойчива на усукване отпреди, както и че крепежните точки на окачването са със 75% по-здрави. Това обещава по-директно управление, а бонус е и по-ниският център на тежестта, допълват от Subaru. Масата също е малко по-ниска – предните калници вече са алуминиеви и спестяват около 2,3 кг. Супер.
Вътре? Новият портретен дисплей с диагонал 29,5 см (11,6 инча) и системата ‘StarLink’, която може да видите във видеото ни за новия Outback. Седалките са Recaro за версията GT, която идва също с метални педали и червени шевове.