Третото поколение Audi R8 идва с две турбини и V8

  • Старият R8 e-tron вероятно ще има изцяло електрически наследник Старият R8 e-tron вероятно ще има изцяло електрически наследник

19 Oct 2021

Audi планира третото поколение на суперколата R8 да се раздели с епохалния V10 от Lamborghini, за да го замени с далеч по-цивилизован и екологичен битурбо V8. По всяка вероятност следващото R8 ще разчита на някакъв тип хибридна технология, макар засега да не е ясно дали ще е плъгин хибрид или друг тип електрифицирано.

Според германския Auto Bild суперколата ще има над 700 к.с. във версията с бензинов двигател, като е почти сигурно, че Audi ще предложи и изцяло електрически вариант.

 

Компанията вече има опит с R8 e-tron, макар електрическата суперкола от 2015 днес да изглежда като рядка екзотика на фона на възможностите на супер седани като Tesla Model S и Porsche Taycan Turbo S. Серийният R8 e-tron бе произведен в под 100 броя (всеки с цена около 1 млн. евро), имаше два електромотора на задния мост с обща мощност от сравнтелно скромните 462 к.с. и въртящ момент от 919 Нм. Неговата внушителна 92-киловатчасова батерия позволяваше изминаването на 450 км с едно зареждане.

Новото електрическо R8 ще бъде значително по-мощно и ще трябва да свали доста от цената, ако Audi има сериозни амбиции в тази посока.