Lamborghini вече не приема поръчки за Aventador и не заради чиповете
Lamborghini вече не приема поръчки за Aventador. Информацията е на колегите от GT Spirit и, ако е вярна, означава, че флагманът на Lamborghini влиза в пенсия десет години след дебюта си. Наследникът на Murcielago дебютира на автосалона в Женева през 2011 г. и се превърна в най-произвеждания V12 модел в историята на Lamborghini. Макар в началото да се планираше производството да бъде ограничено до 4000 екземпляра, то през 2016 Lambo обяви, че в Санта Агата е произведен Aventador с номер 5000, а през септември 2020 бе достигнато фантастичното число от 10 000 произведени коли – не забравяйте, че става въпрос за 12-цилиндрова суперкола, а не за дизелов Golf.
Lamborghini ще продължи да произвежда модела и през 2022 г., но само, за да довърши вече приетите поръчки за последните екземпляри Ultimae. От този момент няма да се приемат нови поръчки за атмосферния модел. Ultimae ще бъде произведен в 600 екземпляра – 350 купета и 250 роудстъра. Последните от тях ще бъдат сглобени в края на 2022 г., а през 2023 Lamborghini ще представи наследника на Aventador. Той ще запази концепцията с атмосферен V12, но със сигурност към задвижващата система ще бъде добавен някакъв тип хибриден модул, който да позволи намаляване на вредните емисии. Освен това самият V12 ще бъде напълно нов, а не гигантът, познат ни от Aventador. Странно е, но Lamborghini има едва два различни V12, откакто прави коли. Двигателят, използван в предшественика на Aventador – Murcielago – по същество е същият, който компанията създава още през 1963 за първата си кола – 350 GT. Той еволюира през годините, като от първоначалния си работен обем от 3,5 литра достига епохалните 6,5 литра при Murcielago. Вторият V12 на марката е направен за Aventador, а неговият наследник ще видим през 2023 г.