Audi A8 L Horch е най-луксозното Audi, правено някога
Mercedes има Maybach, BMW има Rolls-Royce, а Audi вече има Horch. Трудно е да се каже доколко новото суперлуксозно Audi наистина може да съперничи на лимузини от ранга на Rolls или Bentley, но е повече от ясно, че основният му конкурент ще бъде S-клас Maybach.
Новата лимузина от Инголщат първо беше представена на китайския пазар, което е логично, при положение, че китайците са луди по дълги бази и луксозни модели, а освен това са най-големият пазар на автомобили в света.
Какво представлява новото A8L Horch? Както личи от името, то стъпва на дългата база A8, но понеже това не е достатъчно, добавя нови 130 мм към нея. Всъщност Horch е базиран на обновеното A8, което още не е официално представено. Решетката идва с повече хром, а почти всички екстри, които присъстват в каталога с опциите на обикновеното A8, тук са част от серийното оборудване.
Почетното лого Horch може да се открие върху калниците, задния капак, C-колоните и 20-инчовите колела.
Фаровете са получили леко обновен дизайн – отпред са матрични диоди, а отзад – OLED. Вероятно те ще са същите и за по-късите и не така аристократични версии на новото A8.
Само за първите екземпляри (Founder’s edition) ще се предлагат два нови цвята на коросерията – Oakrun и Nimbusgrau. Налични ще бъдат също всякакви двуцветни комбинации.
Интериорът най-ясно показва къде са били добавени допълнителните 130 мм. Задните седалки могат да лягат до позицията на шезлонг, при това идват с всевъзможни масажни функции (включително за краката) и двойно по-мека кожа, в сравнение със стандартно използваната при A8.
За пътниците на задните седалки е добавен сензорен екран за управление на климатика и седалките.
На технологичния фронт откриваме автоматично паркиране (в случай че използвате най-дългото Audi без шофьор) и всички познати от актуалното A8 функции за подпомагане на шофьора.
Задвижването, противно на очакванията ви, е поверено на 3-литров туин турбо V6, а не на обичайния за този клас V8. Вероятно за Европа Horch ще идва с осем цилиндъра, но засега нямаме официално потвърждение дали колата изобщо ще се предлага на Стария континент.