Новото Audi A8 идва с още по-голяма решетка, дигитални фарове и S line изпълнение
Под ново имам предвид фейслифта на 4-тото поколение Audi A8, което бе представено през 2017-та. Тоест, колата вече 4 години е на пазара, а видеото ни за него от 08.2018-та продължава да оглавява YouTube канала ни по гледаемост, с брояч сочещ до този момент 393 835.
Но, към подобренията. Днес по-рано Ради ви запозна с обновената му S8 версия, а пък вчера Войков написа новина за топ-топ изпълнението, което се казва Horch и е нещо, като дълга база на дългата база, за Китай, за да яде от тортата на Merc-Maybach. А аз ви споделям нещата за „обикновеното“ A8 и A8 L.
И при двете версии решетката е по-голяма, като при L виждате как е накичена с допълнителни хромирани елементчета, а при S line е по-дискретна, въпреки площта си. Фаровете са голяма новост и вече могат да бъдат дигитални или Digital Matrix LED, които помещават огромно количество огледалца, „по около 1,3 милиона на фар“, казват от Audi. Леле.
За първи път видяхме подобна технология при Merc S-клас, която на практика превръща светлините в проекторна машина. Освен, че подобрява сигурността, това със сигурност е и допълнителен ‘selling point’. Отзад също има нови светлини, OLED, нова броня, като и предната е различна. Естествено, има и гама от джанти – между 18 и 21 инча - с нов дизайн и цветове.
Окачването? Серийно е на въздух и адаптивно, като опционално може да се добави т.н. „предвиждащото адаптивно окачване“, което предварително да натовари или разтовари системата на дадено колело, чрез електромотор. Задните колела пък могат да бъдат завиващи, ако доплатите за това.
Моторите? В голяма степен без промяна. Бензиновата гама започва от 3.0 V6 TFSI мотора с 340 к.с. и 500 Нм, маскиран с кодираното на задния капак означение 55 TFSI quattro. Колите с него вдигат 0-100 км/ч за 5,6 сек и 5,7 сек, ако отзад пише L.
A8 60 TSFI quattro пък означава 4-литровия битурбо V8 с 460 к.с. и 660 Нм, достатъчен за 4,4 секунди от 0-100 км/ч, както за нормалното, така и за А8 L. S8-мицата е със същия мотор, но с 571 к.с. и 800 Нм, за нея обаче имаме отделен материал, така че или кликнете тук или на снимката най-долу.
А8 може да се движи и на нафта – 3-литровият V6 с 286 к.с. и 600 Нм с означението 50 TDI, като в прессъобщението пише просто „A8 се предлага и като дизел“. Това означава ли, че 60 TDI с 4-литровия V8 вече не е наличен? По всяка вероятност да. Налична обаче ще бъде плъгин хибридна версия с 14,4 кВтч батерия и чисто електрически пробег от около 50 км.
Цените? За България все още нямаме, но немците казват, че при тях колата ще започва от 99 500 евро или 195 хил. лв. S8 пък пише, че ще струва най-малко 144 800 евро или над 283 хил. лв. Разгледайте галерията и споделете какво мислите за фейслифта на A8 MkIV.