Volvo: Производството на електромобил отделя 70% повече емисии в сравнение с бензинов модел (обновена)
ОБНОВЕНА: Добавихме линк към пълния доклад на Volvo за сравнението в производството между електрически и конвенционален XC40 (линкът е най-долу в теста) поради големия интерес към темата!
Volvo, една от компаниите, които поеха ангажимент да преминат изцяло към електромобили, сподели интересни данни от своя опит с производството на модела C40 Recharge. Според шведите производството на електрическото SUV купе отделя 70% повече вредни емисии, в сравнение с производствения процес на конвенционалния XC40.
Въпреки това Volvo изтъква, че когато се вземе предвид цялостният цикъл на живот на един електромобил, той е по-чист от бензиновите си събратя, в такъв случай общият въглероден отпечатък на електромобилите е по-нисък, съобщават от Volvo.
Когато сравняват производствения цикъл на бензиново, плъгин хибридно и електрическо XC40/C40, Volvo сравнява общия въглероден отпечатък на всеки един етап от производството и живота на колата, включително добиването на суровините, производството и зареждането й при цикъл на използване от 200 хил. км. Разбира се, в това уравнение трябва да се вземе предвид и произхода на електричеството за зареждането на един електромобил, който във всяка държава е различен, поясняват шведите. В това отношение Volvo разглежда три сценария за зареждането на един електромобил.
В случай че той се зарежда със средния за Европа микс от електричество (с атомна електроенергия, въглищни централи и по-малко ТЕЦ и ВЕИ), то електрическото C40 Recharge ще достигне екологичността на бензинов XC40 и ще започне да се отплаща с по-еко представяне след 109 918 км. До достигането на 200 хил. км пробег от двете коли, електромобилът ще е отделил с 15% по-малко вредни емисии, като се вземе предвид и производството.
В случай че вземем предвид сценарият на ЕС за увеличаване на дела на ВЕИ в енергийния микс, то електрическият модел ще задмине екологичността на бензиновия след 77 248 км пробег.
А ако успеете да зареждате електромобила си единствено и само с енергия от ВЕИ, то той ще компенсира по-замърсяващото производство още след 48 280 км и оттам нататък ще е на плюс спрямо бензиновия по отношение на въглеродния си отпечатък.
Това изследване, доколкото изобщо е обобщаващо за електромобилите като цяло, показва, че електрическите модели се нуждаят от солиден пробег и не са на всяка цена по-зелени от модел с ДВГ. В голяма степен производството на електромобилите е по-мръсно от това на бензиновите заради скъпите и редки материали, необходими за батериите. Така те застават на стартовата линия със солидно изоставане спрямо бензиновите си събратя още докато са в магазина.