Toyota Corolla Cross е малкият брат на RAV4
Може да решите, че на снимките е новият RAV4 на Toyota, но това не е вярно. Колата се казва Corolla Cross и всъщност е базирана на платформата TNGA-C, на която стъпват C-HR, Prius и нормалната Corolla. Въпреки общата платформа, новият модел и по размери и по дизайн е по-близо до RAV4, отколкото до C-HR. Corolla Cross е с 11 см по-къса (4,46 срещу 4,57 м), с 3 см по-тясна (1,83 срещу 1,86 м) и има с 5 см по-късо междуосие (2,64 срещу 2,69 метра) в сравнение с RAV-4.
Японският кросоувър идва само с хибридно задвижване, като са налични два варианта. По-скромният е само с предно предаване, което комбинира 2-литров бензинов мотор с малък електромотор. Системната мощност е 200 к.с. По-мощната система е с двойно предаване, т.е. има още един електромотор (41 к.с.) за задния мост, който се включва само при необходимост.
Интериорът е приятна смес от дигитални и аналогови уреди, което ни допада. Контролните прибори зад волана са изцяло заменени от 12,3-инчов екран, а мултимедията се управлява от 10,5-инчов сензорен екран. Климатикът е запазил удобните и доказали се с времето врътки и отделни бутони, така че не се налага да ровите по менютата, за да го управлявате. Въпреки това на борда има изцяло нова операционна система, която се обновява автоматично, подобно на лаптопа ви.
Асистиращите системи са точно такива, каквито бихте очаквали от кола през 2022 г., когато започват доставките. Това включва асистенти, които следят трафика (включително напречния), изцяло адаптивен круиз контрол, система за следене на лентите и знаците, както и такава, която помага при излизане на заден ход.
Засега цената на Corolla Cross не е обявена, но очакваме да бъде между тези на C-HR и RAV4, така че трябва да се вмести между 47 и 52 хил лв.