Volvo XC40 Recharge вече е у нас. Версията с 408 к.с. започва от 122 хил. лв.


13 Dec 2021

Понеделникът започна с електрическа премиера: Volvo XC40 Recharge. Това е първият модел на марката задвижван само от електричество, като обещанието на шведите е всичките им коли да са такива до 2030-та. Доста амбициозно, а ел. версията на XC40 е основополагаща стъпка в тази посока.

Моделът е базиран на нормалното XC40, което спечели титлата „Европейски автомобил на годината“, но платформата му е съобразена с ел. компоненти още при нейната разработка. В резултат батерията и моторите, които са два при топ версията и един при базовата, не отнемат от вътрешното пространство. Даже напротив – освен 413-литровия багажник отзад, Volvo XC40 Recharge предлага още едно по-малко отделение под предния капак (ок. 30 литра), подходящо за съхранение на кабелите за зареждане или голям сак.

Колата се предлага в два варианта по отношение на техниката. По-достъпният означен, като P6 Recharge и се задвижва от един мотор на предната ос, с мощност 231 к.с. и 330 Нм. При него ускорението от 0-100 км/ч става за 7,4 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч. Батерията тук е с капацитет от 70 кВтч или реални използваеми 67 кВтч, с които Volvo казват, че може да минете 423 км.

По-атрактивното, като динамика предложение е XC40 P8 Twin, при което имате два ел. мотора със сумарна мощност на системата от 408 к.с. и 660 Нм, позволяващи 0-100 за добрите 4,9 сек и максимални 180 км/ч. Тук батерията е 78 кВтч или реални 75 кВтч, а пробегът при комбинирано каране - 418 км.

Интериорът? Както споменах, със същия обем, като при задвижваните от ДВГ версии на XC40. Приятно място с изчистен дизайн и предимно качествени на пипане повърхности. Сериозна новост е инфотейнмънт системата с Google функционалности, като разбира се какво получавате зависи от избраното ниво на оборудване.

При Recharge имате два варианта, Plus и Pro. Модификацията с единия мотор започва от 98 820 лв. или 107 030 лв. във върховата спецификация, а AWD с 408 к.с. е съответно 114 220 лв. или 122 440 лв. за Pro. Наличният тестови екземпляр на Мото-Пфое e в най-богатото изпълнение и се надявам скоро да можем да го тестваме и заснемем за канала ни в YouTube.

Сбогом V10!