Алилуя! Екстремно Audi R8 със задно идва като последно сбогом с V10

  • Галерия от 10 снимки с Audi R8 LMS GT4 2020 Галерия от 10 снимки с Audi R8 LMS GT4 2020

17 Dec 2021

Като да е, да е! Вероятно нещо подобно са си казали в отдела на Audi RS, занимаващ се с R8. Второто поколение е към своя жизнен цикъл, а новата генерация трябва да бъде хибрид. И най-важното – без V10! Така де, нали вече сме еко, а такъв голям мотор си е направо за затвора. Но преди това да се случи ще видим една екстремна версия на Audi R8.

И това вече е гласно потвърдено от шефа на Audi RS Сабастиан Грамс в интервю за TopGear.

И за да няма някой подлъган, че колата, за която говорим е тази от снимките, трябва да кажем, че НЕ Е! Това тук е състезателното Audi R8 LMS GT4 2020, което може да карате само на писта, но може би е най-добрия пример какво да очакваме като визия. А и не само.

Историята на Audi R8 е сравнително кратка, но за сметка на това е много богата. Първата генерация на спортното купе със среднораположен двигател се произвежда от 2006 до 2015 г. След кооето фабриката в Некарзулм продължава с второто поколение. Само от него може да изброим немалък списък с версии от 2015-та насам. Направо ги изброяваме:

2022 Audi R8 V10 performance RWD Spyder
2022 Audi R8 V10 performance RWD
2021 Audi R8 RWD Panther Edition
2020 Audi R8 V10 RWD Spyder
2020 Audi R8 V10 RWD
2020 Audi R8 LMS GT4
2020 Audi R8 LMS GT2
2019 Audi R8 V10 Decennium
2019 Audi R8 Spyder
2019 Audi R8 LMS GT3
2019 Audi R8 Coupe
2018 Audi R8 V10 RWS
2018 Audi R8 Spyder V10 plus
2018 Audi R8 Spyder V10 RWS
2017 Audi R8 performance parts
2017 Audi R8 Spyder V10
2017 Audi R8 LMS GT4
2017 Audi R8 Coupe Audi Sport Edition
2016 Audi R8 e-tron
2016 Audi R8 V10 plus
2016 Audi R8 V10
2016 Audi R8 Coupe V10 plus selection 24h
2015 Audi R8 competition
2015 Audi R8 LMX
2015 Audi R8 LMS

Към този дълъг списък на актуалното R8 ще добавим още една версия съвсем скоро. Най-екстремното Audi R8 с атмосферен V10 двигател трябва да бъде разкрито през есента на 2022 г. И да бъде със задно предаване, което е с 65 кг по-леко от R8 с Quattro. И ще се произвежда около една година, когато през 2023 г. ще се появи третото поколение. А то ще бъде хибрид или изцяло електрическо.

Най-вероятно колата ще се казва Audi R8 GT, което както може да видите от списъка по-горе, липсва в моделната гама на настоящото поколение. Но го имаше като лимитирана в 333 броя версия при първото R8. Сега рецептата е същата - повече мощност, по-леко тегло и по-ефективна аеродинамика.