Вижте колата на Porsche за завръщането в “Льо Ман”

  • Галерия с осем снимки на задницата на маскираното Porsche за Льо Ман Галерия с осем снимки на задницата на маскираното Porsche за Льо Ман

20 Dec 2021

Няма производител с повече победи в “24-те часа на Льо Ман” от Porsche – 19. При това положение не е чудно, че моторният свят се вълнува много от завръщането на германската компания на митичната писта “Сарт”. Състезанието през 2023 ще противопостави двата нови върхови класа – LMH, където своите “хиперколи” ще представят Toyota и Peugeot, както и LMDh, където ще се състезават хибридите на Porsche, Audi, BMW и Ferrari. И двата класа ще дават възможност за битка за общата победа.

 

Разликата между двата класа е голяма, като LMH дава повече свобода, докато LMDh ще дава възможност на участниците да избират между шаси, разработено от един от четирите одобрени доставчици – Dallara, Multimac, Ligier и Oreca. Porsche работи с Multimac. Цялата работа е в това, че след години на разлики в регулациите, от 2023 за първи път кола, която участва в Льо Ман, ще може да се пусне в състезания за издръжливост и отвъд океана – например “24-те часа на Дайтона”. Освен шасито, ще има и други уеднаквени компоненти, които да държат разходите в разумно ниски стойности. Хибридната система, например, ще е еднаква за всички, като ще комбинира електромотор Bosch със секвенциална скоростна кутия Xtrac и литиево-йонна батерия от Williams Advanced Engineering. Мощността ще е ограничена до 680 к.с. (500 кВт), изпращани към задните колела, като електромоторът ще трябва да добавя не повече от 68 к.с. (50 кВт).

Porsche ще участва както в Световния шампионат за издръжливост (който включва “24-те часа на Льо Ман”), така и в американския IMSA, където водещ партньор на Porsche ще бъде Penske.

На снимките горе за първи път виждате състезателната кола на Porsche (или поне част от нея), която в близките месеци ще влезе в сериозна фаза от тестове. 

Лукс от Китай!