Този Ducati Monster Bobber е правен в Австралия и е доста интересен

  • Галерия с 9 снимки. Галерия с 9 снимки.

04 Jan 2022

„Целта бе да разкрия потенциала на Ducati двигателя монтиран на традиционна твърда рамка,“ казва Еди Буфон, майсторът зад ателието Machine 1867. „Реших да направя това, което правя най-добре, да направя нещо прекалено и непрактично“.

Ед започва с 618-кубиков L2 двигател от Monster 620 от около 2000-та година. „Задното колело е от Triumph America и първоначално го бях предвидил за личния ми Bonneville T100, но когато го поставих за проба видях, че седи великолепно. Предното колело пък е от мотокрос байк, с барабанна спирачка. Него ползвам за визуализация на проектите ми, но и то застана точно на място,“ допълва Еди.

Междуосието е 1500 мм, а ъгълът на челото е 38 градуса. Параметри, които г-н Буфон залага още в началото. „Имам вече няколко подобни рамки и знам кое работи и кое не. Взех няколко тръби и започнах да ги огъвам, рамката се получи лесно и бързо. След това бе време за детайлите и добавянето на функционалност“.

„Лесно“ е относително казано, защото ако се вгледате във формите на хром-молибденовата рама, няма да видите нито една елементарна извивка или заварка. Двигателят е окачен в средата, а предното окачване е с листова пружина – схема, която Еди е измислил сам. „Отне ми известно време докато го направя да работи. Наложи се да скъся пружинния елемент няколко пъти, докато постигна желания ефект,“ казва конструкторът на bikeexif.com.

Предната спирачка е премахната, а отзад е поставен диск и апарат от Triumph. Всички скоби, лостове и свръзки са изработени ръчно за този проект, а ако се вгледате, ще видите че степенките са заварени директно за рамата. Както и, че отсъства лостче за превключване на скоростите, защото Еди е решил да „добави непрактичност“ – предавките се сменят с ръчен лост отдясно, а съединителят е хидравличен и се командва от кормилото.

Ръкохватките са минималистични, алуминиеви, като резервоарът също е такъв. Той всъщност е съставен от две отделни части, като само лявата е… резервоар. В дясната се помещава електрониката на машината.

Особена забележителност на това Ducati е всмукателната система. „Исках да използвам карбуратор Weber само заради неговата естетика,“ казва Еди. А тръбичките от мед правят визията наистина уникална. Майсторът обаче признава, че системата не е перфектна и, че смята да добави бензинова помпа в някакъв момент.

Източник: bikeexif.com

Много практичен и интересен!