Този Ducati Monster Bobber е правен в Австралия и е доста интересен


04 Jan 2022

„Целта бе да разкрия потенциала на Ducati двигателя монтиран на традиционна твърда рамка,“ казва Еди Буфон, майсторът зад ателието Machine 1867. „Реших да направя това, което правя най-добре, да направя нещо прекалено и непрактично“.

Ед започва с 618-кубиков L2 двигател от Monster 620 от около 2000-та година. „Задното колело е от Triumph America и първоначално го бях предвидил за личния ми Bonneville T100, но когато го поставих за проба видях, че седи великолепно. Предното колело пък е от мотокрос байк, с барабанна спирачка. Него ползвам за визуализация на проектите ми, но и то застана точно на място,“ допълва Еди.

Междуосието е 1500 мм, а ъгълът на челото е 38 градуса. Параметри, които г-н Буфон залага още в началото. „Имам вече няколко подобни рамки и знам кое работи и кое не. Взех няколко тръби и започнах да ги огъвам, рамката се получи лесно и бързо. След това бе време за детайлите и добавянето на функционалност“.

„Лесно“ е относително казано, защото ако се вгледате във формите на хром-молибденовата рама, няма да видите нито една елементарна извивка или заварка. Двигателят е окачен в средата, а предното окачване е с листова пружина – схема, която Еди е измислил сам. „Отне ми известно време докато го направя да работи. Наложи се да скъся пружинния елемент няколко пъти, докато постигна желания ефект,“ казва конструкторът на bikeexif.com.

Предната спирачка е премахната, а отзад е поставен диск и апарат от Triumph. Всички скоби, лостове и свръзки са изработени ръчно за този проект, а ако се вгледате, ще видите че степенките са заварени директно за рамата. Както и, че отсъства лостче за превключване на скоростите, защото Еди е решил да „добави непрактичност“ – предавките се сменят с ръчен лост отдясно, а съединителят е хидравличен и се командва от кормилото.

Ръкохватките са минималистични, алуминиеви, като резервоарът също е такъв. Той всъщност е съставен от две отделни части, като само лявата е… резервоар. В дясната се помещава електрониката на машината.

Особена забележителност на това Ducati е всмукателната система. „Исках да използвам карбуратор Weber само заради неговата естетика,“ казва Еди. А тръбичките от мед правят визията наистина уникална. Майсторът обаче признава, че системата не е перфектна и, че смята да добави бензинова помпа в някакъв момент.

Източник: bikeexif.com

Сбогом V10!