Subaru показа пет коли в Токио, една от които е 1088 к.с.

  • Галерия от 21 снимки с премиерите на Subaru на салона в Токио 2022 Галерия от 21 снимки с премиерите на Subaru на салона в Токио 2022

14 Jan 2022

Днес е първият ден на международното автомобилно изложение в Токио. И напълно очаквано японските марки показаха най-много нови автомобили. На щанда на Subaru има цели пет премиери, всички носещи трибуквеното съкращение, идващо от името на спортната дивизия Subaru Tecnica International.

Всичките коли на Subaru за салона в Токио официално са концепти, но в тях прозира идеята да достигнат серийно производство, с изключение на състезателният STI E-RA, който също не е просто експериментален, а е много близо до пистова употреба.

Нека започнем първо именно със състезателния Subaru STI E-RA Concept. Характеристиките на тази електрическа машина са близки с регламента за участие в бъдещия шампионат на FIA за електрически спортни коли E-GT, който ще стартира от 2023 г.

Subaru STI E-RA е с четири електродвигателя, разработени и доставени от Yamaha. Те задвижват четирите колела и са свързани с малка 60 kWh литиево-йонна батерия. Могат да осигурят 800 kW или точно 1088 к.с. Освен бъдещо участие в E-GT, тази кола трябва да постигне рекорд на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, изминавайки обиколка за 400 секунди или 6 минути и 40 секунди. Този опит за рекорд на „Ринга“ трябва да се случи през 2023 г., а през настоящата хиперколата ще бъде тествана на различни писти в Япония.

Три от останалите четири коли на Subaru носят в името си Performance – това са BRZ, WRX и Levorg. Ще кажем за всекиго по нещо. И ще завършим с най-важното за петия концепт - Subaru Solterra STI Concept.

Subaru WRX S4 Performance Concept е много близък до лансирания в края на миналата година WRX S4 седан, който в най-мощната си версия е с 271 к.с., идващи от 2,4-литров боксер. При Performance Concept акцентът са типичните STI елементи в бодикита: агресивна броня, голям въздухозаборник на предния капак, сплитер, странични прагове, заден дифузьор, четири накрайника на генерация и разбира се, голямо фиксирано карбоново крило.

Subaru Levorg STI Performance Concept споделя същата STI идея. Комбито на WRX в тази си концептуална форма е заявка, че скоро в каталога на Subaru може да има подобна STI версия (както и такава за седана). За момента тя се отличава визуално със спортен бодикит с червени акцентиращи елементи.

Subaru BRZ STI Performance Concept е създаден по примера на останалите коли за салона в Токио. Ако трябва да сме честни през 2015 г. имаше прототип със същото име, а през 2011 г. Subaru показа концептуален BRZ STI. Но и до днес няма такава заводска версия. Новият BRZ определено може да бъде подсилен от STI вариант, като този тук, изглежда напълно стоково в духа на STI. Само времето ще покаже дали ще достигне до фабриката в Ота.

Subaru Solterra STI Concept представлява STI версия на показания през ноември изцяло електрически SUV, носещ името Solterra. Още една версия с името STI, която засега остава само под формата на концепт, но също като останалите по-горе може да бъде пусната в портфолиото на марката ако получи зелена светлина.

Първородната Godzilla!