Това е 1955 Mercedes-Benz 300 SL Alloy Gullwing, един от само 29. Продава се за 16 млн. лв.!

  • Галерия с 38 снимки. Галерия с 38 снимки.

23 Jan 2022

Mercedes-Benz 300 SL е икона. W 198 на практика е базиран на състезателния W 194 и произвеждан в две версии – купе с т.н. ‘Gullwing’ врати между 1954 и 1957, както и Roadster в периода 1957 и 1963. Общият брой направени екземпляри е 3258, от тях 1400 с твърд покрив и 1858 с мек сгъваем таван.

Съществова обаче и версията ‘Alloy’ или ‘Leichtmetallausführung’, W 198 Coupe, чието купе обаче е изработено изцяло от алуминиева сплав. Това спестява около 80 килограма спрямо масата на стандартния ‘Gullwing’, но увеличавало цената значително. Поради което Mercedes правят едва 29 екземпляра, като този в галерията е един от тях.

Всички стъкла освен челното са заменени с плексиглас, двигателят е подсиления NSL със състезателен вал, оптимизирано впръскване и максимална мощност от около 215 к.с. Предните спирачни барабани са вентилирани, а надценката спрямо стандартната стоманена версия била 5000 дойче марки. Сериозна сума за 1955, когато е дадена зелена светлина за производството на ‘Alloy’. През първата година са направени 4 екземпляра, а през 1956 още 24, с което се изчерпва и тази ексклузивна серия.

Тази кола е от първите, с номер на шаси 5500332, поръчана нова и доставена в Мароко през 1955, в ‘Silver Gray Metallic’ (DB 180) със салон в син текстил и винил (L1). Освен алуминиевото купе, тук имаме по-бързия заден диференциал 3.42, спортно окачване (и тогава е имало такава опция), скоростомер в километри в час, до разграфен до 270, радио Becker Europa и джанти Rudge.

Няколко години след производството си автомобила е внесен в САЩ, където сменя двама собственици. През 1975, когато това шаси 5500332 е изпратено за детайлна реставрация в едно от най-известните ателиета за целта ‘Gullwing Service Company’. Работата по колата е завършена към края на 1979, а сумата за услугата била астрономическите тогава 45 хил. долара, еквиваленти на 172 000 долара днес.

След това иконата попада в ръцете на Хайат Чийк, главният човек на Mercedes-Benz Club of America и остава негово притежание в продължение на 30 години, докато не е купена от концесионер през 2014. А сега е обявена в списъците на RM Sotheby’s за търга в Аризона, на 27 януари.

Прогнозната сума? Между 7 и 9 млн. долара, което прави между 6 и 8 млн. евро или 12 и 16 млн. лв. Които със сигурност са си инвестиция, но смелчагите, който са склонни да дадат подобна сума за автомобил не са толкова много. Вие бихте ли, ако ги имахте?

Фотография: Кариса Хосек