Някой си купи 20-годишно удряно Renault Clio 2 за 74 хил. лв.
Но тук има много „но“-та, като на първо място е редно да уточня точната модификация на колата – става въпрос за 2002 Renault Clio V6. Или за един от едва 1555-те екземпляра на мега хотхеча, произвеждан между 2001 и 2003.
И както всички екземпляри от т.н. Phase 1, преди фейслифта, и този е направен в Удевала, Швеция, от TWR. Второто издание датира от периода 2003-2005 и вече се произвежда в Диеп, Франция, като от него са сглобени 1513 екземпляра.
Тоест, това не е кое да е Clio, е много специален модел. И по-конкретно 918-тата кола от първата серия. Пет месеца след доставката ѝ, първият собственик катастрофира, което не е нещо необичайно за Clio V6, поради неговото късо междуосие и сравнително мощен мотор.
Резултатът е ремонт в дилърството на стойност 19 776 евро! Супер. В описанието на CollectingCars.com се казва, че автомобилът е оправен подобаващо и че е на едва 29 912 км по време на продажбата си. Нищожен пробег както за шасито, така и за 3-литровия централно разположен V6, генериращ 230 к.с. и 300 Нм.
Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 6,4 секунди и максимална скорост от 235 км/ч. След фейслифта данните са 5,8 секунди до 100 и максимални 250 км/ч. Но тук бързината на колата не е толкова важна, колкото нейната колекционерска стойност, макар и да има удар в историята си.
Бихте ли дали 38 хил. евро за това 2002 Renault Clio V6?