Искате ли това 1988 Audi 200 Turbo Quattro Nardo 6000 за 980 000 лв.?


02 Feb 2022

Audi 200 Turbo Quattro Nardo 6000 е дълго име, но пък и колата е важна, защото това е един от трите „рекордни“ екземпляра. Думичката в кавичките всъщност не се нуждае от такива, защото през 1988 тази кола, заедно с още две, участват в амбициозен план – подобряване на рекорда за скорост на пистата „Нардо“, който по това време се държи от дизеловия Mercedes-Benz C111, поставен през 1978.

Чия е идеята? На Фердинанд Пийх, на когото дължим също Golf 4, Bugatti Veyron, наред с още много ключови събития в автомобилния свят. Но обратно към самия рекорд или по-скоро рекорди, защото е повече от един.

Избират се три еднакви Audi 200 Quattro, които биват положени на сериозни модификации. Купето получава панели от кевлар, вратите и тавана се сменят с алуминиеви, а коефициентът на челно въздушно съпротивление е свален до 0,27.

Двигателят е 2,2-литров 5-цилиндров агрегат с турбо, като две от колите били с 20 клапана, а тази тук с 25, което я прави уникална. Максималната мощност достига 650 к.с., а горивото се осигурява от 340-литров резервоар, гарантиращ по-малко спирания. Въпреки това пълненето му догоре отнемало едва 25 секунди. Разбира се кокпитът е обезопасен с предпазна клетка, а страничните „стъкла“ същност са изработени от плексиглас.

За да се ускори и смяната на гумите, всяка кола била оборудвана с вградена пневматична система за повдигане, а магнезиевите джанти са с една централна гайка. Допълнителен елемент за сигурност били и датчиците за следене на налягането в гумите, което си е полезно, когато караш с над 300 по овал.

Опитите започнали на 4 април 1988, общо 13 пилота, повечето от които немци и трите автомобила. Резултатите? Два подобрени рекорда: за дистанция от 500 км със скорост 324,509 км/ч и за 1000 км – 326,403 км/ч. Audi били на път да подобрят и този за 30 000, но една от колите пука гума и катастрофира.

В последствие Audi продават трите коли, две от тях биват унищожени, с изключение на тази – шаси 6000/1. Тя бива купена от един от нейните пилоти, др. Зигфрид „Зиги“ Брън, известен в автомобилните среди по обнова време, като „Най-бързият зъболекар“. След едва три загряващи обиколки Зиги успява да поддържа средна скорост от 350 км/ч. Сегашният собственик придобива рекордната бегачка именно от доктора и сега я продава чрез Bonhams.

Надаването приключва утре (03.02.), като ориентировъчната сума е между 300 и 500 евро, което прави между 586 и 978 хил. лв. Кажете ги един милион.

Супер симатяга!