Ето всичко, което знаем за новото Audi A4 B10


08 Feb 2022

Audi усилено тества новото поколение A4. Седанът и комбито ще бъдат последните A4 с двигател с вътрешно горене и по тази причина се очакват от почитателите на марката по света с голямо нетърпение и още преди да са се появили вече получават известен статут на класики.

Но какво знаем за новото A4 дотук? Всъщност не толкова малко!

Все още никой извън Audi не е виждал колата на живо, така че изображенията над този текст са рендъри на независими дизайнери и папарашки снимки. Гамата на A4 отново ще се състои от седан, стандартно комби и комби Allroad. Разбира се, ще има и наточен вариант RS 4, но само като комби. В стилистично отношение колата вероятно ще черпи вдъхновение от показания миналата година A6 e-tron, като ще има нова по-агресивна радиаторна решетка (като за последно), най-новото издание на матричните диодни фарове на Audi и по-аеродинамична каросерия.

Интериорът в голяма степен ще повтори този на електрическия e-tron GT с по-малко физически бутони и повече сензорни повърхности. Това включва 12,3-инчов сензорен екран и система с гласови команди. Може да ви се струва футуристично, но се замислете, че това е кола, чийто жизнен цикъл ще продължи до 2030 г.

Технологично очаквайте всичко най-добро, с което може да се похвали концернът VW в момента, включително полуавтономно управление със смяна на лентите, адаптивен круиз контрол и предупреждения, ако забравите да си изядете закуската. Системите на борда ще позволяват свързаност с инфраструктурата, например за автоматично плащане на таксата за паркиране или сметката на зарядна станция, в страните, в които инфраструктурата позволява подобни глезотии.

Тъй като това ще е последното A4 с бензинови и дизелови двигатели, то инженерите на Audi са дали най-доброто от себе си като за последно. Нито един двигател с вътрешно горене не работи сам, без някакъв вид електрификация. Двулитровият бензинов TFSI е напълно обновен, работи в синхрон с 48-волтова система, така че за кратко може да се изключва, а също да черпи енергия от спирачките и да си партнира интелигентно със 7-степенната скоростна кутия с два съединителя. По всяка вероятност дизеловите шестаци остават в историята, заместени от 4-цилиндрови с електрическа подкрепа. Сбогуваме се и с дизеловото S4, което ще бъде заместено от бензинов плъгин хибрид с две мощности – 300 и 367 к.с.

Единственият 6-цилиндров вариант ще бъде в RS 4, като тук Audi ще запази 2,9-литровият туин турбо V6, но той също ще бъде допълнен от плъгин хибрид, така че системата ще бъде далеч над 450-те конски сили на актуалното поколение.

За първи път ще има и изцяло електрическо A4, което ще използва платформата PPE, за да се конкурира с Tesla Model 3 и BMW i4.

Използвани са рендъри и папарашки снимки на Carscoops, AMS и Largus.

Лукс от Китай!