Porsche Macan T идва с 4 цилиндъра, като по-вълнуваща алтернатива на базовия модел
Гамата и логиката на Porsche е доста интересна за всеки, който се интересува от… Porsche. При 911 е най-объркана, но отново за незапознатите, иначе си следва своя специфична йерархия. При Macan ситуацията е доста по-логична, защото модификациите са малко. Преди броени седмици карах обновения модел и скоро ще видите видео в канала ни, но ситуацията е следната: имате базова версия казваща се само Macan, после е Macan S и най-отгоре е Macan GTS. И толкова.
След фейслифта няма изпълнение Macan Turbo, макар че актуалния GTS е турбо, даже с две турбини, и с 440 к.с., точно с колкото разполагаше Turbo-то преди фейслифта. S-ката е със същия 2,9-литров битурбо V6, но с 380 к.с., а най-достъпния Macan е с 4-цилиндровия мотор с 265 к.с.
Объркахте ли се? Сега добавете и новия Macan T, който е първият модел с четири врати на марката получаващ буквичката идваща от ‘Touring’. Досега тя бе запазена само за 911 и 718, датира от 1968 и Porsche 911 T, като този ‘Touring’ е с малко по-различен смисъл отколкото в Porsche 911 GT3 Touring… Не, наистина, има логика, просто ви трябват няколко седмици взиране във всички страници с моделите на марката, и нещата ще ви станат ясни. Къде обаче седи Macan T? Ами, между базовия и S-ката, като колата реално е базирана на… базовия.
Тоест, имате 2-литровия VW EA888 мотор задвижващ също Golf GTI и още няколко модела в концерна, с непроменени данни спрямо „чистия“ Macan – 265 к.с. и 400 Нм, но колата е малко по-бърза от 0-100 км/ч. Macan Т спринтира за 6,2 секунди в сравнение на „базовите“ 6,4 сек и развива същата максимална скорост от 232 км/ч. Реално Macan T е спортната версия на най-евтиния Macan. От Porsche отбелязват, че предницата е с 58,8 кг по-лека в сравнение с тази на Macan S, заради по-малкия с 2 цил. мотор, което „дава на автомобила отлична динамика при потегляне и оптимални способности в завой.“
По-спортното пътно поведение се осигурява от серийното… спортно окачване Porsche Active Suspension Management (PASM) със стоманени пружини и адаптивни амортисьори. То е с 15 мм по-ниско от това на Macan, като може да доплатите и за въздушно, свалящо автомобила с още 10 мм. Стабилизиращите щанги отпред са по-корави и допълнително втвърдяват нещата.
Още? Porsche разбира се ви предлагат списък с допълнително оборудване. Там може да намерите и PTV Plus, системата за разпределение на въртящия момент, добавяща още „спортност“ и левове. Джантите са 20-инчови. Екстериорът? ‘Agate Grey Metallic’ се казва цветът на акцентите характерни само за Macan T - апликациите в броните, огледалата, задния спойлер. Серийно за модификацията е и черният пакет с… черните лайсни около стъклата.
Черен е и отвътре, серийно с такава кожа и щампи с логото на Porsche на подглавниците, което обикновено винаги се доплаща. GT волан с подгрев, Porsche Communication Management (PCM) дисплей с диагонал 27,7 см (10,9 инча) и навигация, за тях също няма да бъдете таксувани допълнително.