Yamaha разработва нов 5-литров водороден V8 за Toyota

  • Така изглежда новият водороден двигател на Yamaha за Toyota Така изглежда новият водороден двигател на Yamaha за Toyota
  • Японската автомобилна индустрия вижда бъдещето на ДВГ в горенето на водород Японската автомобилна индустрия вижда бъдещето на ДВГ в горенето на водород
  • Първообразът на новия двигател работи в Lexus RC F, като гори конвенционален бензин Първообразът на новия двигател работи в Lexus RC F, като гори конвенционален бензин
  • Моторът на Lexus LFA също е разработван от Yamaha Моторът на Lexus LFA също е разработван от Yamaha

18 Feb 2022

Yamaha има опит с разработката на двигатели за Toyota. Компанията има пръст в десетцилиндровия мотор за Lexus LFA, а също в 5-литровия V8 за Lexus IS-F. Както и за моторите 3S-GE/3S-GTE, познати ви от Celica и второто поколение MR2. Двигатели, разработени от Yamaha за Toyota стигат дори до Lotus Elise и Exige.

На този фон не е чудно, че Yamaha и Toyota работят съвместно по нов двигател. Той е голям 5-литров V8, като най-интересното е, че се задвижва чрез изгарянето на водород.

Двигателят на Lexus LFA също е разработван от Yamaha

Двигателят е базиран на използвания в Lexus RC F, като са направени промени по инжекторите, главите, всмукателния тракт. Yamaha твърди, че мощността му е 455 к.с. при 6800 об/мин, съчетани с 540 Нм при 3600 об/мин.

Засега водородните двигатели (да не се бърка с електромобили с водородна клетка) не намират път към серийното производство, но японските компании (включително Mazda, Kawasaki и Subaru) работят заедно в тази посока.

От Toyota смятат, че това би могло да е решението за спасяването на двигателя с вътрешно горене в епохата на нулевите вредни емисии. Едно от големите предимства на водородните двигатели е възможността да използват и други типове гориво, класически бензин, например. Изгарянето на водород не отделя почти никакви вредни емисии, така че практически е възможно постигане на екологичност при ауспуха, сравнима с тази на електромобилите, но при запазване на двигателя с вътрешно горене.

Проблемът е широко известен – водородът е много труден за съхраняване – не само са необходими специални резервоари, но и промени по двигателя, защото водородът може да се измъкне през всеки микроскопичен процеп, а “избягалият” водород, смесен с въздуха, прави взривоопасна комбинация.