Porsche през 2030: плановете са 80% от продажбите да са на електрически модели
Porsche продават доста добре. Всъщност, марката е една от най-печелившите, с 33,1 млрд. евро за 2021, което е с 4,4 млрд. или 15% повече от печалбата за 2022. Оперативната печалба е 5,3 млрд. евро, надхвърляща стойността от предходната година с 1,1 млрд. евро (плюс 27%). По този начин Porsche генерира оперативна възвращаемост на продажбите от 16% (предходна година: 14,6%).
През 2021 г. Porsche са доставили 301 915 автомобила на клиентите в световен мащаб. Това означава, че бройката 300 000 е премината за първи път в историята на компанията (предходна година: 272 162 доставки). Най-продаваните модели са Macan (88 362) и Cayenne (83 071). Доставките на Taycan нарастват повече от два пъти: 41 296 клиенти са получили първия изцяло електрически автомобил Porsche. Той изпреварва дори емблематичния 911, въпреки че последният също поставя нов рекорд с 38 464 броя.
През изминалата година почти 40% от всички нови автомобили Porsche, доставени в Европа, са били поне частично електрически – т.е. плъгин хибриди или изцяло електрически модели. В допълнение Porsche обяви намерението си да стане въглеродно неутрална до 2030 г. „През 2025 г. половината от продажбите на всички нови автомобили Porsche се очаква да бъдат електрически превозни средства – т.е. изцяло електрически или плъгин хибриди“, обяви Оливър Блуме.
„През 2030 г. делът на всички нови автомобили с изцяло електрическо задвижване следва да бъде над 80%.“ За да постигне тези амбициозни цели, Porsche инвестира в първокласни зарядни станции съвместно с партньорите си – и допълнително в своя собствена зарядна инфраструктура. Още мащабни инвестиции се насочват в основни технологии като системи батерии и производство на модули. В новооснованата Cellforce Group се разработват и произвеждат високопроизводителни батерийни клетки, които се очакват да бъдат готови за серийно производство до 2024 г.