BMW отбелязва 50-ата годишнина на M Power с… мотоциклет
50 години BMW Motorsport. Спортното подразделение на баварците е основано през 1972, тогава BMW Motorsport GmbH, а първият автомобил – BMW 3.0 CSL, който през 1973 дебютира в Европейския шампионат за туристически автомобили (ETCC).
Колата е издържана в синьо, виолетово и червено, на бял фон. Малко по-късно цветовата схема е променена на синьо, тъмносиньо и червено, комбинация която е присъща на BMW Motorsport и до ден днешен.
В прессъобщението си BMW подчертават също, че печелят с не състезания не само с автомобилите си и припомнят победата на Ернст Якоб Хене в Tourist Trophy на о-в Ман през 1939. Тогава той кара компресорен мотоциклет BMW, а през 80-те Гастон Райе кара BMW GS с трицветната комбинация в „Дакар“.
Комбинация, която обаче не е използвана за това юбилейно BMW M 1000 RR. Ползва се при стандартното му изпълнение, докато това специално издание M RR 50 Years M е боядисано в ‘Sao Paulo Yellow’ и носи надписи ‘50 Years BMW M’. Други визуални разлики с нормалния M RR? Класическата емблема.
В случай, че не следите особено мотоциклетната индустрия, това е първият двуколесен M модел на марката. През 2018 BMW Motorrad първо започнаха да предлагат М Performance части за най-спортните си машини, а от септември 2020 се появи и BMW M 1000 RR, базиран на S 1000 RR, но с мощност 212 к.с., идващи и 999 куб. работен обем.