BMW M 1000 RR е първият М мотор на марката. Мощен е 212 коня и има крила


23 Sep 2020

Какъв ден само! Обикновено Иван Монев използва тази реплика накрая на динамичен снимачен ден за YouTube канала, но можем спокойно да я лепнем на етикет и за днешния ден, в който BMW направиха няколко представяния. И по-точно BMW M отдела – видяхме новите и доста противоречиви M3 и M4, както и първият M мотоциклет на марката, M 1000 RR. За разлика от двата автомобила обаче, BMW M 1000 RR не е скандален или поне не в негативния смисъл. Байкът видимо е базиран на пистарката S 1000 RR и изглежда страхотно.

Външно, освен по щедрите M букви на резервоара, може да познаете M 1000 RR по карбоновите крилца в предната част. От BMW Motorrad казват, че силата на притискане, която генерират, прави мотора по-стабилен, „подтиска“ склонността му към вдигане на предна гума и най-вече, позволява по-късно спиране преди завои и по-ранно ускорение.

Двигателят също е базиран на този при RR, но със сменени вътрешности: ковани бутала Mahle, по-дълги и леки титаниеви мотовилки Prankl, променени кобилици, валове и всмукателен тракт. Резултатът е повишение на максималните обороти с 500, двигателят вече се развърта до 15 500 об/мин, максимална мощност 212 к.с. при 14 500 об/мин и 113 Нм при 11 000 об/мин.

Доста добра мощност, още повече като се има предвид масата от 192 кг (по DIN) на машината. Олекотяването идва от няколко места, от серийните карбонови колела например, както и от изцяло титаниевата изпускателна система, тежаща с 3,67 кг по-малко от тази при RR. Вилката също е пипната, както и задното окачване, което работи по схема наречена Full Floater Pro. За пръв път мотор на марката излиза и с M спирачки, със сини апарати и бяло M лого, като при автомобилите.

Не само BMW M2, М3, М4, М5 и М8 могат да бъдат с Competition пакети, M 1000 RR също може да се вземе с такъв. При него основна разлика е задния шарнир, сребрист (черен при стандартния M RR) и с 220 г по-лек. Той идва и с повече фрезовани от алуминиева сплав компоненти и други олекотяващи (оскъпяващи) мотора части. Плюс с т.н. M Endurance верига, за която писахме скоро – неизискваща каквато и да е поддръжка, смазване или миене.

Фенове сме! A вие?