Шефът на Mercedes: бяхме пияни, когато одобрихме AMG One
„Тимът на AMG и шефът на High Performance Powertrain Formula 1 дойдоха при нас (борда на директорите) преди около четири години и казаха: имаме страхотна идея, нека сложим двигател от Формула 1 в уличен автомобил. Трябва да проверя протокола от срещата, но съм сигурен, че бяхме пияни, когато казахме „да“. Това споделя шефът на Mercedes-Benz Ола Калениус за британското издание Autocar.
Концептуалният хиперавтомобил AMG Project One е показан през 2017 г. и получава зелена светлина за лимитирано серийно производство. Използването на хибридно F1 задвижване в кола за обществени пътища обаче не е лесна задача. Дори и за Mercedes-Benz, които на няколко пъти променят датата за старт на производство.
Чудовищната машина от Афалтербах трябваше да започне да се сглобява през 2019 г., но и до днес това не се е случило, въпреки че всички 275 броя са предварително продадени, всеки струващ 2,27 млн. евро.
Последната официална информация е, че производството е планирано за тази година, а шефът на Mercedes потвърди, че компанията ще обяви новини по темата „след няколко седмици“.
Една от причините за забавянето е регулациите относно нивата на шум. Взетият 1,6-литров V6 турбо двигател от шампионския W07 болид, никак не е тих, дори и на празен ход, надвишавайки значително определените норми на шум за Европейския съюз и САЩ. Бензиновият високооборотен двигател работи заедно с F1 системите MGU-H и MGU-K, както и с два електромотора в предната част.