ААП предлага да може да се карат мотори с обем 125 куб. см с категория B
Асоциацията на автомобилните производители и техните вносители в България отправи интересно предложение към главен комисар Калоян Драганов, началник на отдел „Пътна полиция“. Поводът течащото в момента обществено обсъждане на Закона за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата.
Предложението е мотоциклети и триколесни моторни превозни средства с работен обем на двигателя от 125 куб. см и мощност не надвишаваща 11 кВт, да могат да се управляват със свидетелство категория B. Проучване на ААП сочи, че това е рака в доста други държави, с известни условия: Чехия; Италия; Литва; Латвия; Люксембург; Португалия; Полша (минимум 3 години притежание на B категория); Австрия (минимум 5 години притежание на B категория и допълнителни шест учебни часа); Белгия (минимум 2 години притежание на B категория и допълнителни четири учебни часа); Естония (минимум 3 години притежание на B категория); Франция (минимум 2 години притежание на B категория и допълнителни седем учебни часа).
Идеята е, че ако този текст бъде приет, „ще даде възможност за разширяване употребата на двуколесни МПС. Това ще спомогне за облекчаване на трафика и паркирането в големите градове и ще доведе до намаляване замърсяването на околната среда“, казват от асоциацията.
Точната формулировка предлагана от асоциацията е следната: „ Водач, придобил правоспособност за управление на моторни превозни средства от категория B, получава правоспособност да управлява и превозни средства от категория А1, при условие че притежателят на свидетелството за категория В е най-малко 21-годишен". В момента притежателите на A1 имат право да управляват мотоциклети с работен обем до 125 куб. см и максимална мощност от максимум 11 кВт, а също и триколесни МПС-та с мощност до 15 кВт.
Друго предложение на ААП е за увеличаване на максимално допустимата маса на леките и лекотоварните автомобили с алтернативно задвижване, от 3500 кг на 4250 кг. „Важно е да се отбележи, че изменението е за електрическите лекотоварните автомобили с монтирана батерия, която завишава собственото тегло на автомобила, което се дължи само на превишението на масата на задвижващата система / в сравнение със задвижващата система на ПС със същите размери, което е оборудвано с конвенционален двигател с вътрешно горене с принудително запалване или със запалване чрез сгъстяване/. По отношение на тези превозни средства не се увеличава товарният капацитет. Целта на изменението е да се улесни и насърчи използването на превозни средства с алтернативно гориво“, допълват от асоциацията.