Това е Polestar 3, братът на следващото Volvo XC90

  • Първата официална снимка на новия Poelstar 3 Първата официална снимка на новия Poelstar 3
  • Концептуалното Volvo Recharge, което в голяма степен е вдъхновило новия Polestar 3 Концептуалното Volvo Recharge, което в голяма степен е вдъхновило новия Polestar 3
  • Третото поколение XC90 ще представлява по-скромна версия на Polestar 3 Третото поколение XC90 ще представлява по-скромна версия на Polestar 3
  • Актуалното Polestar 2 Актуалното Polestar 2
  • Polestar 3 отпред, но все още с камуфлажи Polestar 3 отпред, но все още с камуфлажи

09 Jun 2022

Polestar показа за първи път без камуфлаж новия си модел “3”. Кросоувърът трябва да дебютира през октомври като първи SUV за компанията. Изключителната последователност в имената на моделите на Polestar продължава – след като хибридът “1” спря да се произвежда, а седанът “2” тепърва набира популярност в Западна Европа, то “3” се очаква да бъде доста по-масов модел.

Колата споделя платформата и голяма част от техниката на третото поколение Volvo XC90 (което вероятно ще се казва Embla), но ще бъде по-луксозна и скъпа от Volvo-то.

Дизайнът ни допада – по-спортен от този на “2” и с типични за този клас пропорции. В предницата откриваме интересен аеродинамичен елемент, вграден в предния капак. В края на покрива има малък спойлер, а огледалата са класически, за разлика от популярните напоследък камери. Абсурдните дръжки на вратите от Polestar 2, взети назаем от хладилник, са заменени с по-класическо решение.

Задвижването ще бъде с два електромотора, двойно предаване и по-висока мощност от тази на XC90, макар да не знаем точно колко коне да очакваме. Пробегът с едно зареждане ще достига 600 км според цикъла WLTP.

Производството ще бъде разделено между два завода – в Щатите и Китай, като ще започне в началото на 2023 г.

Засега Polestar е непознат на повечето пазари, като до края на 2023 г. марката планира да се появи в не повече от 30 страни. Това бутиково представяне (засега са само 14 пазара) обяснява защо през 2021 г. Polestar е произвел едва 29 хил. коли. С началото на производството на “3” това ще се промени и луксозното електрическо подразделение на Volvo вероятно ще се намеси по-сериозно на пазара, поне в страни с интерес към електромобилите като Норвегия, Швейцария, Германия, Нидерландия и Дания.