Това е Polestar 3, братът на следващото Volvo XC90
Polestar показа за първи път без камуфлаж новия си модел “3”. Кросоувърът трябва да дебютира през октомври като първи SUV за компанията. Изключителната последователност в имената на моделите на Polestar продължава – след като хибридът “1” спря да се произвежда, а седанът “2” тепърва набира популярност в Западна Европа, то “3” се очаква да бъде доста по-масов модел.
Колата споделя платформата и голяма част от техниката на третото поколение Volvo XC90 (което вероятно ще се казва Embla), но ще бъде по-луксозна и скъпа от Volvo-то.
Дизайнът ни допада – по-спортен от този на “2” и с типични за този клас пропорции. В предницата откриваме интересен аеродинамичен елемент, вграден в предния капак. В края на покрива има малък спойлер, а огледалата са класически, за разлика от популярните напоследък камери. Абсурдните дръжки на вратите от Polestar 2, взети назаем от хладилник, са заменени с по-класическо решение.
Задвижването ще бъде с два електромотора, двойно предаване и по-висока мощност от тази на XC90, макар да не знаем точно колко коне да очакваме. Пробегът с едно зареждане ще достига 600 км според цикъла WLTP.
Производството ще бъде разделено между два завода – в Щатите и Китай, като ще започне в началото на 2023 г.
Засега Polestar е непознат на повечето пазари, като до края на 2023 г. марката планира да се появи в не повече от 30 страни. Това бутиково представяне (засега са само 14 пазара) обяснява защо през 2021 г. Polestar е произвел едва 29 хил. коли. С началото на производството на “3” това ще се промени и луксозното електрическо подразделение на Volvo вероятно ще се намеси по-сериозно на пазара, поне в страни с интерес към електромобилите като Норвегия, Швейцария, Германия, Нидерландия и Дания.