Официално: BMW представи M3 Touring

  • Галерия с 27 снимки Галерия с 27 снимки

22 Jun 2022

Чакаме тази кола от две години, без да броим, че преди това сме я чакали десетилетия! BMW за първи път в историята си представи комби M3 Touring. И по всичко изглежда, че чакането си струваше!

 

Както вече многократно сме писали, баварското супер комби ще се предлага само във варианта Competition, което означава 510 к.с., 650 Нм и само една възможност за скоростната кутия – 8-степенен автоматик. Задно предаване също няма да се предлага, като системата xDrive позволява ускорение до 100 км/ч за 3,6 секунди. Между другото xDrive може да се изключва, но за това по-нататък... Максималната скорост е електронно ограничена, но не на 250, а на 280 км/ч (ако доплатите за пакета M Driver, без него си е 250 км/ч).

Защо се забави толкова?

2-годишната разработка подсказва, че M3 Touring е много повече от Серия 3 Touring с голям мотор. Наложили са се десетки промени, които да гарантират адекватно на буквата М поведение. Това включва ново задно окачване, което пък от своя страна е довело до удължаване на колата с 8,5 см и разширяване със 7,6 см. Очевидно M3 Touring е и доста по-ниско от стандартните “тройки” комби (с 0,4 см). За подобряване на стабилността пък се е наложило монтирането на специална подсилваща скоба под пода, каквато в M3 Седан и M4 няма. Негативът е, че M3 Touring е с около 90 кг по-тежък от седана. Поведението на пътя обаче отговаря на това, което очаквате от рекордьор на “Ринга”. Разпределението на масите от 50:50 между двата моста е запазено, поне докато не натикате пералнята в багажника.

 За адекватното поведение на пътя се грижи спортно окачване и активен М диференциал. Моделът идва с 19-инчови джанти отпред и 20-инчови отзад, а и без това потентната спирачна система може да се снабди с карбоново-керамични дискове. Всичко това позволи на M3 Touring да свали десет секунди от рекорда на E 63 S на “Нюрбургринг” и да запише 7:35,060 м. 

Защо изглежда толкова яко?

Дизайнът на новото M3 Touring трудно може да се нарече изненада след толкова подгряващи видеа и снимки. Огромната предна решетка е същата като при стандартните M3/M4, а задницата вече видяхме от подгряващите материали. Гигантският багажник (1510 литра при сгънати седалки) вероятно е най-големият за кола, която върти обиколки на “Ринга”. Като стана въпрос за дизайн, изборът от цветове и интериорни решения е практически безкраен, но каквото и да поръчвате покривът си остава черен!

Интериорът е по-готин от този на M3 Седан и M4

В интериора откриваме някои обновявания, които ще са характерни за цялата гама M3 – извитият екран идва с 12,3-инчов панел зад волана и 14,9-инчов сензорен екран с осмото поколение iDrive. Засега обаче единственият начин да ги получите е в комбито, така че то се оказва по-модерно от останалите версии на M3/M4. През споменатия сензорен екран се управляват режимите, като освен всички останали, откриваме доста обещаващият режим за изцяло задно предаване!

Производството започва през ноември 2022, като поръчки ще се приемат от началото на есента с цени, започващи от около 200 хил. лв.