Австралия въвежда подводен тест за всички нови автомобили от 2023 г.


22 Jul 2022

Наводненията стават все по-чести явления, в световен мащаб, a Австралия, като най-ниският континент (средно 330 метра надморска височина), е особено потърпевша. Поради тези геологични и метеорологични особености, асоциацията за тестване на нови автомобили Australian New Car Assessment Program (ANCAP), въвежда нови изисквания и тест, съобразен с тях.

Регулациите гласят, че вратите на всеки нов автомобил продаван на континента, трябва да могат да се отварят под вода, без електрическо захранване. В случай, че това не е възможно, електрическите стъклоповдигачи на колата трябва да могат да функционират най-малко 10 мин. в условията на пълна потопеност. Ако и това не е възможно, производителите (или вносителите) ще са задължени да осигурят пособие за механично отстраняване на стъклата, да речем чук.

Проблем обаче е, че отварянето дори и на напълно освободена механично врата, под вода, изисква сериозен натиск от вътрешната страна, поради разликата в наляганията в купето и отвън. А изравняване на наляганията може да бъде постигнато, когато салонът се напълни с вода. Все още не е ясно точно точно каква тежест ще има оценката за „подводна сигурност“ върху цялостния резултат на даден автомобил, но предстои да разберем.

И, въпреки шеговитите скрийншотове от филма „Шпионинът, който ме обичаше“ от 1977 г. и белия Lotus Esprit-подводница и страхотния Роджър Мур, проблемът с наводненията наистина е сериозен и трябва да ни накара да се замислим за човешкото влияние върху климатичните промени.

Сбогом V10!