Това 1977 BMW 320 Group 5 е страхотно и се продава за 1 млн. швейцарски франка
Или по-точно за 1 050 000 франка, еквивалентни на 1 095 360 евро или 2 139 480 лв. Два милиона лева за 320-ка! Как може? Ами, ето така, когато колата е 1977 BMW 320 Group 5. Аеродинамиката е ключова и, както се вижда, силно засегната тема. Автомобилите тогава са се произвеждали в този вид, директно в завода, но BMW също са правили и комплекти, които са продавали на частни отбори, за дооборудване.
Аерото е вдъхновено от “Batmobile” състезаващ се в Group 4, оттам е взето и окачването, но вместо M10 мотора, тук работи 1991-кубиковият M12/7 способен на около 330 к.с. и развъртащ се до забележителните 10 000 об/мин. Идеален за състезанията ‘Deutsche Rundstrecken-Meistershaft’, както и т.н. ‘World Championship for Makes’.
Първите тестове започват през октомври 1976, на пистата „Пол Рикар“, за готовите коли влизат в битка през следващата година. Едната е шаси R1-13, карано от Ханс Щук, а другата, тази която сега се продава, шаси R1-06, от Харалд Грос.
Грос бързо си извоюва репутацията на пилот от типа „всичко или нищо“. На откриващото състезание на „Золдер“ завършва 4-ти, но лош късмет преследва немския състезател. Той успява да финишира в едва 6 от 10-те състезания за сезона, което го оставя извън челната десетка.
След пенсионирането си в края на 1977, шаси R1-06 седи на витрината на дилърство на BMW, след което сменя няколко собственика. През 2002 се появява на търг във Франция, но в разглобено състояние и с нужда от реставрация. Такава е започната през 2008 и завършва чак шест години по-късно. Всички компоненти са минати с пясъкоструйка, като в описанието пише, че оригинални са шасито, окачването, двигателя, скоростната кутия и диференциала, както и повечето външни панели с изключение на предните калници и спойлера.
Така, че колата на практика е оригинална и възстановена в този мега як вид, с рекламите на Jägermeister, Goodyear и Castrol. Бихте ли инвестирали над 2 млн. лв. в нея?