Това е Oli, първият Citroen с новата емблема

  • Галерия с 12 снимки Галерия с 12 снимки

30 Sep 2022

Citroen се връща към идеята за малки, прости и достъпни коли с концептуалния Oli. Колко прости и достъпни!? Ами погледнете седалките, например: тези в Oli са с 80% по-малко части, отколкото класическите седалки. Освен това са направени от рециклирани материали, което също помага за свалянето на цената. Подът пък е от полиуретан – по-издръжлив и евтин от стандартните стелки. Аудиото също е съвсем просто, защото се състои от свалящи се Bluetooth колонки.

 

На борда няма сложни системи за автономно управление, а само най-съществените неща, необходими в една кола. Това позволява забележително олекотяване въпреки електрическото задвижване. Последното разчита на 40-киловатчасова батерия, достатъчна за внушителните 400 км. При това електрическата система на борда на Oli позволява не само да зареждате колата от мрежата, но и обратното – да осигурявате ток на дома си в случай на авария. Или просто да зареждате лаптопа, бормашината или караваната си за до 12 часа с мощност на уредите до 3 кВт.

Дори гумите са замислени с идеята за рециклиране – те са Goodyear Eagle Go и са способни да издържат колосалните 500 хил. км, благодарение на факта, че понасят до две регенерирания.

Честно казано не сме съвсем сигурни как разположеното под ъгъл от 90 градуса спрямо асфалта предно стъкло се вписва в концепцията за нисък разход на енергия. За сметка на това сме големи почитатели на идеята за издръжлива на натоварване повърхност върху предния капак и покрива, която превръща малкия Citroen в доста удобна пейка.

 

 

Първородната Godzilla!