Porsche отлага края на ДВГ заради софтуерни проблеми с електрическия Macan

  • Галерия с четири снимки от тестовете на новия електрически Macan Галерия с четири снимки от тестовете на новия електрически Macan

20 Oct 2022

Porsche не крие интереса си към електромобилите, подплатен от успеха на Taycan (41 хил. продажби през 2021 г., 14% от всички продадени Porsche-та). Вторият електрически модел на марката ще бъде изцяло електрическият Macan, който се очакваше още преди края на тази година. 

Според най-новата информация от VW Group обаче, забавянето на модела ще бъде сериозно – чак до 2024 г. Това означава, че бензиновият Macan ще оцелее поне дотогава, а според някои източници и до две години след представянето на версията Macan EV.

 

Сега компанията от Щутгарт признава, че все още не е готова със софтуера за новия модел. Проблемите се дължат на новата софтуерна платформа E3 1.2, която се разработва от подразделението на VW Group Cariad. 

 

Cariad е сравнително ново подразделение на VW Group (от 2020 г.) с близо 4500 софтуерни специалисти, като според някои слухове недостигът на квалифицирани IT специалисти кара компанията да обмисля откриване на развойни центрове в нови страни, включително в България. Cariad бяха представени на организираната от Аутомотив Клъстер България конференция Automotive and Mobility Forum - Southern and Eastern Europe 2022 през лятото на тази година.

Прототипите на електрическия Macan вече многократно бяха засичани по време на тестове. Macan EV стъпва на платформата PPE на VW Group заедно с Audi Q6 e-tron. Това е огромно предимство спрямо много от конкурентните модели, защото осигурява 800-волтова архитектура и съответно много бързо зареждане с мощност до 350 кВт. Porsche твърди, че 100 км пробег могат да бъдат добавени за едва четири минути, а до 80% батерията ще се зарежда за около 20 минути, като при Taycan. Техническите спецификации засега се пазят в тайна, но се очакват версии с мощност до 700 к.с.

 

Първородната Godzilla!