Porsche представи Macan GTS - 0-100 км/ч за 3,8 секунди
![]()
Porsche разширява изцяло електрическата гама на Macan с версията GTS – най-спортно ориентираният вариант в серията до момента. Моделът ползва два електромотора и достига 571 к.с. при активиран overboost в Launch Control, като максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Според данните на производителя спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 3,8 секунди, а 200 км/ч се постигат за 13,3 секунди.
Подобно на Macan Turbo, и GTS използва най-мощния електромотор на задния мост в гамата: агрегат с диаметър 230 мм и активна дължина 210 мм, управляван от 900-амперов импулсен инвертор със силициев карбид. Номиналната системна мощност е 516 к.с., пикът – 571 к.с., а въртящият момент достига 955 Нм. Трансмисията с предавателно число 9,0:1 е оразмерена за високите натоварвания на спортните версии.
Батерията е с капацитет 100 кВтч и осигурява до 586 км пробег по WLTP. На подходяща бързозарядна станция акумулаторът може да се зареди от 10 до 80% за 21 минути при максимална мощност 270 кВт. Стандартният пакет Sport Chrono включва и режим Track, познат от Taycan, който повишава охлаждането на батерията и намалява загубите на мощност при продължително натоварване.

Шасито е настроено с фокус върху прецизността: спортно въздушно окачване с PASM, снижен с 10 мм просвет и разпределение на масата 48:52 в полза на задния мост. ePTM (електронно управление на сцеплението за двойното предаване) и PTV Plus (електронно векторизиране на въртящия момент) са стандарт. Електронно управляваният заден диференциал е позициониран непосредствено зад задния мотор, а като опция се предлага завиване на задните колела. Акустичният профил Porsche Electric Sport Sound има два специфични за GTS режима – Sport и Sport Plus.
Външният дизайн следва кода на GTS с множество черни акценти: тонирани матрични LED фарове, изразени „airblades“ отпред и променени странични прагове, които визуално разширяват задната част. От 2026 г. всички версии на Macan ще могат да се поръчват с нов пакет Sport Design - при GTS той е стандартен и включва уникални предни и задни престилки, черни вложки, прагови „остриета“, облицовки на арките и черен елемент на адаптивния заден спойлер.
Задната част е с ясно изразен дифузьор и тонирани стопове. Базово моделът стъпва на 21-инчови джанти Macan Design в Anthracite Grey, а 22-инчови RS Spyder Design са опция. Палитрата добавя три цвята – Crayon, Carmine Red и новия за Macan Lugano Blue. Освен 15-те стандартни цвята, програмата Paint to Sample на Porsche Exclusive Manufaktur предлага близо 60 допълнителни нюанса.
Porsche Macan GTS вече се приема за поръчки. Цената в България е 212 637 лева с включен ДДС.
