Ferrari 499P е хиперколата, с която Скудерията се завръща в топ класа на Льо Ман
Ferrari се връща във върховия клас на Льо Ман след 50-годишно отсъствие. Това си е сериозна новина, а колaта изглежда страхотно. Тя е проектирана според правилата на новия клас LMH (Le Mans Hypercars) от 2021, а състезателният ѝ дебют ще бъде догодина в „1000-те мили на Себринг“.
Конструкцията е изцяло нова, като при Ferrari 499P двигателят и скоростната кутия са изпълняват и носеща функция. Основното сърце на колата е 3-литров битурбо V6, който има сходства с мотора на 296 GT3, но е направен специално за LMH, казват от Ferrari. Той е свързан със 7-степенна секвенциална кутия.
На предната ос работи ERS модул (Energy Recovery System), ел. мотор с мощност 200 кВт (272 к.с.), който зарежда 900-волтова батерия по време на спиране. Общата мощност на хибридната система е ограничена на 500 кВт или 680 к.с., по правилата на FIA.
Ferrari казват, че са обсъждали възможността да използват V12 и V8 агрегат, но са избрали V6 мотор заради неговата лекота. Масата на целия автомобил е едва 1030 кг., а повечето неща по него са изработени от карбонови композити. Визията? Предимно оформена за оптимална аеродинамика. Отпред има леки препратки към Ferrary Daytona SP3, както и към 312P от 1973-та.
Ferrari стъпва на Льо Ман за пръв път с частен отбор, през 1949 с модела 166 ММ. Той се задвижва от 2-литров V12 със 140 к.с., а първото заводско участие е през 1954 с 375 Plus, с 5-литров V12 с 330 к.с. Последната поява в топ класа e през 1973.
Завръщането догодина е с два автомобила, с номера 50 и 51, а кои ще са хората зад волана, все още се пази в тайна. Интересно как ще се представи 499P спрямо конкуренцията от страна на Toyota Gazoo Racing, Scuderia Cameron Glickenhaus и Peugeot.