BMW започна производство на iX1, най-достъпния си електромобил


13 Nov 2022

BMW е една от германските компании, които най-рано навлязоха на пазара на електромобили с безспорно успешния i3. След това обаче баварците позволиха да бъдат изпреварени и в момента Mercedes и Volkswagen предлагат по-внушителна електрическа гама. BMW обаче бързо наваксва. В гамата на мюнхенската компания откриваме i4, i7, iX3, iX, а сега вече и iX1. Най-малкият електрически модел на BMW дебютира през юни, успоредно с останалите версии от третото поколение X1.

iX1 идва с 313 к.с., 494 Нм и батерия с използваем капацитет от 64,7 кВтч. Това е достатъчно за ускорение до 100 км/ч за 5,6 секунди по пътя към ограничена на 180 км/ч максимална скорост. Пробегът с едно зареждане достига 438 км.

Новият модел се произвежда в Регенсбург, което означава, че BMW изпълни обещанието си да може да прави електромобили във всеки от заводите си. Нещо повече, до 2024 г. всяко трето BMW, което слиза от конвейерите в Бавария, ще бъде електрическо. Германците особено се гордеят с новата стратегия iFactory. Заводът в Регенсбург е пионер по отношение на цифровизацията. Като част от скорошен пилотен проект, заводът беше цифрово картографиран. Полученият дигитален близнак позволява ефективно планиране на бъдещи производствени структури и съоръжения.

Бояджийският цех на завода, например, разчита на изкуствен интелект: боядисаните повърхности се сканират, за да се осигури безупречно качество и след това се завършват с помощта на напълно автоматизирана програма, персонализирана за всяко превозно средство, за да се осигури перфектно изживяване на клиента. Изкуственият интелект се използва и при сглобяването на колите – по-специално, поддържани от AI методи за разпознаване на изображения помагат на служителите при проверки на качеството. 

След спирането на производството на i3 новият iX1 се оказва най-евтиният начин да карате ново електрическо BMW. Цената му в Германия (за нашия пазар още не е обявена) започва от 55 хил. евро, с 1500 евро по-ниска, отколкото е цената на i4.

 

Никола Цолов за пътя към Формула 1