В Пловдив се появи изключително рядък автомобил
Ето това вече е нещо интересно и много рядко срещано на пътя. Колата от снимките тук, направени на бензиностанция в Пловдив, може да бъде сбъркана с военното Humvee на AM General, чиято цивилна версия е Hummer H1. Но всъщност машината няма нищо общо с американският модел, освен някои прилики в дизайна и нейната употреба за военни цели. Това тук обаче е изключително рядък екземпляр на Toyota Mega Cruiser!
Mega Cruiser е представен за пръв път на автомобилния салон в Токио през 1993 г., а през 1995 г. започва неговото производство с големи надежи за успех.
И друг път сме писали по темата Toyota Mega Cruiser, но няма как сега да пропуснем, че един от общо 3000 произведени бройки вече се намира в България. Твърди се, че само 12 от тях са с ляв волан, а останалите с дясна дирекция. Този тук трябва да е бил с десен волан ако съдим по скоростния лост на раздатката в галерията от снимки по-горе, воланът е преместен отляво.
Каросерията на Mega Cruiser-а е пребоядисана в цвят по желание на нейния нов собственик, като освежаването на офроудъра е дело на пловдивския сервиз Garage31, специализиран в обслужването, тунинговането и поддържането на Land Cruiser модели.
Конкретният екземпляр не е цивилна версия, а военна такава, носеща обозначението BXD10. Той е внесен наскоро в България и вече е готов за нова регистрация. Двигателят е четирицилиндров редови 4,1-литров турбодизел. Заводски той е настроен да генерира 155 к.с. и 382 Нм. Скоростната кутия е 4-степенна автоматична Aisin-Warner, диференциалите са три (всеки с блокаж), има две раздатки и 4х4 задвижване. Празен Mega Cruiser тежи 2850 кг.
Японските инженери монтират система за завиване на задните колела, с която се подобрява маневреността. Така Mega Cruiser-ът има радиус на завиване от 5,6 метра. Друго удобство е опционална система за регулиране налягането на гумите, така че те могат да се помпат от купето.
Впечатляващ и днес Mega Cruiser се води неуспешен модел за Toyota, но не заради технически характеристики, а поради факта, че не стига до масово производство по примера на Land Cruiser. В крайна сметка високите данъци в Япония и тесните улици в страната прекратяват проивзодството през 2001 г.