Вижте какво може електрическата G-класа EQG


23 Nov 2022

Първата изцяло електрическа G-класа ще дебютира през 2024 г. – почти половин век след появата на оригинала. Това обаче не пречи на Mercedes да покаже на какво е способна новата версия на легендата. EQG, както ще се казва колата, може да се завърта на място – трик, който ни е познат от верижните машини и който не за първи път се демонстрира от електричка с четири електромотора. Rivian го показа още преди години, но не го предлага за серийните варианти на R1T и R1S.

 

 

 

При EQG хитрият трик става с планки на волана, а не със самото кормило. Електрическата G-класа в голяма степен ще запази, а може би дори ще надхвърли сериозните възможности на стандартния модел извън пътя. Батериите ще бъдат вградени в рамата и вероятно ще са доста на брой, очаква се капацитет около 120 кВтч., което обяснява защо динозавърът ще тежи близо 3 тона.

Засега не разполагаме с много подробности за серийната версия на модела, но още от пролетта на миналата година някои неща станаха ясни. Ще има поне две електрически версии – EQG 560 и EQG 580. Електрическата G-класа ще запази платформата на конвенционалната версия, т.е. няма да стъпва на нова електрическа платформа. В тази връзка е нормално да очакваме EQG да запази трите блокировки на диференциалите. Очаква се топ моделът да има около 530 к.с. и 850 Нм, което би значело да е по-мощен от G 63 AMG.

 

7 дни из България с Taycan!