Вижте какво може електрическата G-класа EQG
Първата изцяло електрическа G-класа ще дебютира през 2024 г. – почти половин век след появата на оригинала. Това обаче не пречи на Mercedes да покаже на какво е способна новата версия на легендата. EQG, както ще се казва колата, може да се завърта на място – трик, който ни е познат от верижните машини и който не за първи път се демонстрира от електричка с четири електромотора. Rivian го показа още преди години, но не го предлага за серийните варианти на R1T и R1S.
Donuts-on-demand.@MercedesBenz's upcoming EQG gets four electric motors and a 'G-Turn' function that sees it spin on the spot.
— Greg Kable (@GregKable) November 21, 2022
Steering wheel paddles let the driver decide if it turns left or right as the throttle is planted.
First prototype ride for me. Shaken and stirred. pic.twitter.com/GjoUv8XTQ1
При EQG хитрият трик става с планки на волана, а не със самото кормило. Електрическата G-класа в голяма степен ще запази, а може би дори ще надхвърли сериозните възможности на стандартния модел извън пътя. Батериите ще бъдат вградени в рамата и вероятно ще са доста на брой, очаква се капацитет около 120 кВтч., което обяснява защо динозавърът ще тежи близо 3 тона.
Засега не разполагаме с много подробности за серийната версия на модела, но още от пролетта на миналата година някои неща станаха ясни. Ще има поне две електрически версии – EQG 560 и EQG 580. Електрическата G-класа ще запази платформата на конвенционалната версия, т.е. няма да стъпва на нова електрическа платформа. В тази връзка е нормално да очакваме EQG да запази трите блокировки на диференциалите. Очаква се топ моделът да има около 530 к.с. и 850 Нм, което би значело да е по-мощен от G 63 AMG.