Електрическата G-класа има 587 к.с. и цена от 288 000 лева


24 Apr 2024

Дебют за Mercedes-Benz G-класа с електрическо задвижване. Моделът носи означението G 580 и представя първия изцяло електрически вариант на офроуд иконата. Автомобилът комбинира традиция и прогрес, както никой друг модел досега, казват немците.

Подобно на вариантите с конвенционално задвижване, каросерията е поставена върху носеща рама. Развойният екип я е модифицирал и подсилил, за да интегрира електрическото задвижване. Запазена е и комбинацията от независимо предно окачване с двойни носачи и новоразработен твърд заден мост. Високоволтовата литиево-йонна батерия, интегрирана в рамата, осигурява нисък център на тежестта. Със своя използваем капацитет от 116 кВтч пробегът достига до 473 км според WLTP.

Концепция за задвижване е иновативната и включва четири индивидуално управлявани електромотора, разположени в близост до колелата, които развиват максимална обща мощност от 587 к.с. и максимален въртящ момент от 1164 Нм. Заедно с избираемия демултипликатор за офроуд Low Range те позволяват уникални характеристики на шофиране и ексклузивни функции. Това прави възможно иновативната функция G-Turn да завърти автомобила почти на място върху насипни или неасфалтирани повърхности. Функцията G-Steering пък може да осигури значително по-малък радиус на завиване при шофиране извън пътя. Тристепенната интелигентна функция за пълзене при офроуд е като автопилот за движение извън пътя - поддържа оптимално задвижване, докато водачът се фокусира върху терена.

Подобно на изпитаните варианти, изцяло новият Mercedes-Benz G 580 с EQ технология има проходимост до 100% върху подходящи повърхности. Автомобилът остава стабилен при странични наклони до 35 градуса. С максимална дълбочина на газене от 850 мм, електрическата G-класа превъзхожда своите конвенционално задвижвани аналози със 150 мм. Демултипликаторът Low Range увеличава задвижващата сила със специален коефициент на редуциране. Изцяло новият модел генерира функцията на конвенционалните блокажи на диференциала на практика с помощта на интелигентно векториране на въртящия момент. G-Roar пък предоставя уникално звуково изживяване в изцяло новата електрическа G-класа. В допълнение екипът е разработил специфичен звук при шофиране при определени събития и един „аура“ звук.

Изцяло новата електрическа G-класа веднага се разпознава като член на легендарната моделна линия. Екстериорът получава поразителен електрически вид с опционалната радиаторна решетка с черни панели. Редица специфични черти отличават изцяло електрическия вариант от моделите с конвенционално задвижване. Сред тях са леко повдигнатият капак на двигателя и т.нар. въздушни завеси в задните прагове на колелата, както и дизайнерската кутия на задната врата. В комбинация с новите облицовки на А-колоните и спойлерната лайсна на покрива те допринасят за оптимизиране на аеродинамиката.

Автомобилът е оборудван серийно с информационно-развлекателната система MBUX, мултифункционален волан в кожа напа и амбиентно осветление. Опционалните екстри включват безключов достъп и стартиране, стойки за чаши с регулиране на температурата, 3D съраунд озвучителна система Burmester и „прозрачен капак“. Преработеният контролен блок за офроуд и новият Offroad Cockpit се предлагат като опции, за да подобрят офроуд изживяването с допълнителни цифрови функции. При пускането на пазара се предлага лимитираният модел Edition One - с разширена палитра от стандартни характеристики и ексклузивни дизайнерски елементи.

Цените при пазарното представяне на Mercedes-Benz G580 с EQ технология стартират от 288 000 лева с ДДС, като автомобилът се очаква на нашия пазар през есента в шоурумите на Силвър Стар. В обхвата на доставка са включени удължена гаранция 2+3 години или 100 000 км.

Сбогом V10!