Париж обмисля пълна забрана на споделените е-тротинетки
Париж обмисля пълна забрана на използването на електрически тротинетки. Основните оплаквания са свързани със сигурността (особено след фатална катастрофа в друг френски град – Лион), но се прокрадват и доводи, че заради краткия си живот този тип превозни средства изобщо не са толкова екологични, за колкото се смятат.
Във френската столица има около 15 хил. електрически тротинетки, които – заради строгите изисквания – са собственост на едва три компании: Lime, Dott и Tier. И трите имат лицензи за тази дейност до февруари 2023, като изглежда има реална възможност те да не бъдат обновени.
Очаква се Ан Идалго, кметица на 2,1-милионния град, в който практически по всяко време на годината има още стотици хиляди туристи, да вземе решение в близките седмици.
Инцидентите с електрически тротинетки се увеличават – за първите осем месеца на 2022 г. са регистрирани 337. Операторите на електрически тротинетки обаче твърдят, че регулациите и сега са много строги – с ограничение на скоростта до 10 км/ч в някои зони и използване само по велосипедни алеи. Освен това те твърдят, че техните 15 хил. тротинетки (регистрира се по едно наемане на всеки четири секунди) са капка в морето в сравнение с продадените на частни клиенти във Франция 900 хил. е-тротинетки само за миналата година.
Друг аргумент срещу скутерите е сравнително краткият им живот, за разлика от този на частно притежавани тротинетки. Това със сигурност има общо с недоброжелателни парижани и гости на града, които редовно изхвърлят превозните средства в Сена. Компаниите за споделено ползване твърдят, че всеки месец използват услугите на фирми, които да вадят скутери от дъното на реката.