Lamborghini представи Huracán Sterrato, създаден специално за България

  • Галерия с осем снимки Галерия с осем снимки

30 Nov 2022

Lamborghini представи официално новото Sterrato – повдигната версия на бейби Lambo-то Huracan. Зверчето не е офроуд Lambo (поздрав, LM002), а по-скоро рали Lambo, което го прави не само много по-скъпо, но и много по-готино от Urus, братовчеда на Audi Q8.

 

Макар да знаем за колата отдавна, едва сега италианската марка официално я представи на света. Основната клиентска база явно ще дойде от страни, в които имат много пари за скъпи коли, но нямат пътища, по които да ги карат. Очевидно първо се сещаме за България, макар че италианските счетоводители по-скоро са имали предвид Китай и Близкия Изток. В последния има пътища, но е по-забавно да караш директно през пустинята… За тази цел Sterrato е идеалното оръжие. Като стана въпрос за въоръжаване, в Lamborghini със сигурност са взели предвид новото Porsche 911 Dakar, когато са проектирали далекобойността на Sterrato. Рали Lambo-то е въоръжено с нещо, което нито едно съвременно Lambo няма – епичен атмосферен V10.

Любимият ни V10 (в серийното автомобилостроене в момента всъщност друг няма) тук доставя 610 к.с. и 565 Нм – по-малко, отколкото в Huracan Evo, но акцентът определено не е бил върху ускорение (3,4 сек до 100 км/ч, което при всяко положение не е бавно) и максимална скорост (260 км/ч, това е най-бавният Huracan), а върху възможността да им се наслаждавате независимо от пътната обстановка или липсата ѝ. 

 

Повдигнатото с 44 мм окачване определено няма да превърне Sterrato в алтернатива на Range Rover, но ще спаси предния спойлер от скъп ремонт при първата среща с неравност. За целта са монтирани също предпазни елементи под пода и по-тесни от обичайното 19-инчови джанти с рали гуми (235 отпред и 285 отзад), проектирани специално за модела и позволяващи агресивно каране при липса на асфалт. Следата е по-широка, надвесите са скъсени.

В режимите за управление откриваме един непознат от класическите Huracan – Rally. Доколко ще може да използвате 1470-килограмовото Lambo по черни пътища зависи и от банковата ви сметка. В крайна сметка само 1499 броя ще бъдат направени, половината от тях ще бъдат обърнати по таван в някоя кална канавка или от върха на дюна от уонаби ралиджии, така че на света до няколко години ще има само шепа Sterrato-та, които до едно ще бъдат колекционерска рядкост. Нищо че с тези ужасни рали фарове и безсмислени рейки на покрива това е най-грозното Lambo, правено някога. Може да е грозно, но без всякакво съмнение ще е едно от най-забавните за каране…

Лукс от Китай!