Новият Mercedes-AMG GT: от 2,0-литров бензин до хибриден V8 би-турбо

  • Галерия от 3 снимки с новия Mercedes-AMG GT Галерия от 3 снимки с новия Mercedes-AMG GT

12 Dec 2022

Второто поколение на Mercedes-AMG GT ще се появи през следващта 2023 г. Новият модел е с доста променени дизайн и задвижваща система. Но идеята и този път е да се създаде пряк конкурент на Porsche 911.

Заводското име на модела е C192 и ако трябва да сме честни това е близнак на представеното наскоро седмо поколение Mercedes-AMG SL. Но за разлика от него тук формата на каросерията е единствено купе.

В момента купето с 2+2 места се тества финално в зимни условия и папараци успяха да го снимат близо до Арктическия кръг. От актуалните снимки се вижда, че пропорциите са запазени като при първата генерация, лансирана през 2015 г. – дълга муцуна и къса задница.

Инженерите на AMG интегрират в спортната кола активна аеродинамика. Предният спойлер слиза с 4 см надолу при скорост над 100 кмч/ч, създавайки под колата ефекта на Вентури, което намалява повдигането на предната ос с 50 кг при 250 км/ч. Отзад, крилото се разгръща и може да се накланя в пет позиции, увеличавайки притискателната сила над 80 км/ч.

Въпреки електрификацията 4,0-литровият бензинов V8 (М178) ще се предлага като избор при новия Mercedes-AMG GT. Би-турбо моторът трябва да бъде настроен да осигури 469 к.с. при новата версия GT 53 и 577 к.с. при GT 63. От Афалтербах ще пуснат и познати модификации като GT R, GT GT3 и GT Black Series.

Топ версията ще бъде GT 63 S E-Performance, която ще ползва плъг-ин бензинова-електрическа хибридна система, представена наскоро в GT 63 S E-Performance 4- Door Coupe. Тук двигателят с вътрешно горене е идентичен с GT 63 (4,0 V8 би-турбо), а на задната ос е монтиран електромотор. Максималната мощност на тази задвижваща система ще бъде 831 к.с.

Второто поколение GT на AMG е разработено да бъде задвижвано и от 4- и 6-цилиндрови редови двигатели. Най-малкият от тях е 2,0-литровият M139, какъвто има при SL 43. Той е „мек“ хибрид с 48V система и електрически турбокомпресор, разполагащ с 375 к.с.

Скоростната кутия в новия GT модел ще бъде 9-степенна Speedshift трансмисия. Тя е разработена и произвеждана от AMG, като ще замени използваната в първата генерация 7-степенна. Но вместо да бъде монтирана отзад, както бе досега (а също и при SLS AMG), кутията ще бъде съчетана с двигателя в предната част. Така се осигурява място за 4Matic+ системата за задвижване на четирите колела и завиващата система на задните колела.

Въпреки тези промени съотношението на теглото няма да бъде много далеч от досегашното разпределение 47:53.

Много практичен и интересен!