ZF разработи предпазни колани с подгрев, които увеличат пробега на електромобилите

  • Галерия с 5 снимки. Галерия с 5 снимки.

05 Jan 2023

„Шофьорите на електромобили са запознати с този ефект: веднага що температурите паднат под нулата, батериите трябва да се зареждат по-често. Студеното време намалява пробега на електрическите коли с до 30%, отчасти  защото оптималният диапазон за функциониране на батериите е между 20 и 40 градуса по Целзий. Също така функциите за комфорт в салона изяждат допълнителни киловатчасове, тъй като отоплителната система не може да използва отпадната енергия на двигателя с вътрешно горене. Вместо това интериорът се подгрява изцяло с енергия от батерията“.

Така започва презентацията на коланите с подгрев в сайта на ZF. Немският производител уточнява, че това решение използва принципа на електрическото одеяло. Тоест, в структурата на коланите са вплетени нагряващи се проводници, по такъв начин, че те да не компрометират нито здравината на самата текстилна ивица, нито на нейното движение. ZF казват, че дебелината на колана с подгревни елементи е същата, като на нормален колан.

Как обаче тази технология може да влияе положително на пробега? Ами, като разчитате на нея, в комбинация с подгрева на седалките, вместо на доста „по-жадната“ климатична инсталация. Резултатите от тестовете на ZF сочат, че използването на нагряващи се колани може да доведе до увеличаване на пробега с до 15%, в сравнение със случай в който шофьор и пасажери се загряват по конвенционален начин. Наскоро карах Renault Megane E-Tech Eelectric, което показваше потенциален максимален пробег от 275 км. Ако добавите към тях 30%, това са повече от 80 км бонус.

Друг положителен ефект според ZF е сигурността – влизате в колата, събличате дебелото яке, за да може коланът да ви топли по-директно, което пък гарантира по-добро обхващане на тялото и съответно, по-голям шанс за правилно функциониране на предпазната лента.

Най-добрият в класа си?