BMW M3 CS дебютира с повече мощност, по-ниско тегло, 4х4 и автоматик
Около шест години след появата на BMW M3 CS от поколение F80, баварският производител е готов да покаже неговия наследник. Чисто новото M3 CS следва принципно идентична рецепта като своя предшественик, предлагайки повече мощност, по-ниско тегло, доработки по окачването и други подобрения спрямо стандартния M3.
Няма как да не започнем с мощността. Инженерите от BMW M са преработили 3-литровия двигател S58 с двойно турбо, отключвайки 543 к.с. Това обаче не е най-мощният редови шестцилиндров двигател в историята на компанията, тъй като изключително редкият 3.0 CSL е дори по-мощен с 553 к.с. Пиковият въртящ момент при M3 CS oт 650 Нм е непроменен в сравнение с M3 Competition xDrive, на който е базиран CS. Впрочем, теглото на новия автомобил е с около 35 килограма по-ниско от това на "донора".
Двигателят на новото BMW M3 CS пренася мощността си към осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Тя се управлява от специфичен М селектор на трансмисията на средната конзола, както и карбонови лостчета за превключване на волана. С интегрирания на селектора на трансмисията превключвател на Drivelogic водачът може да влияе на характеристиките на превключването. Той има избор между ориентирани към комфорт, спортни и оптимизирани за състезателна писта настройки.
Сцеплението и пъргавината на новото BMW M3 CS се повишават от системата за задвижване на четирите колела M xDrive. С помощта на многодисков съединител с електронно управление мощността се разпределя безстепенно и напълно променливо между предните и задните колела. Оптимизираното смазване на многодисковия съединител осигурява висока издръжливост на двойното задвижване дори и при агресивно шофиране по състезателна писта.
Благодарение на подаването на по-висока мощност към задните колела и в комбинация с напълно променливия активен М диференциал отзад системата M xDrive подчертава типичното за М усещане при ускорение и динамично шофиране по завои. От менюто M Setup водачът освен базовата настройка 4WD може да избере и режима 4WS Sport, при която още по-висок дял от мощността се подава към задните колела. При деактивиран контрол на стабилността DSC е на разположение и режимът 2WD.
Взаимодействието между двигателя, трансмисията и M xDrive осигурява вълнуващи стойности на ускорението. Новото BMW M3 CS спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди, ускорението от 0 до 200 км/ч отнема 11,1 секунди. Междинното ускорение от 80 до 120 км/ч става в рамките на 2,6 секунди (на четвърта предавка), респективно 3,3 секунди (на пета предавка). Максималната скорост на оборудваното с M Driver’s пакет BMW M3 CS е ограничена електронно до 302 км/ч.
BMW казва, че ще произвежда M3 CS в „ограничени бройки“, но без да разкрива точния им брой. Логично ни звучи, че моделът ще бъде по-разпространен от M4 CSL, от който се планират само 1000 бройки за целия свят. Въпреки че е най-агресивният и спортен M3 до момента, BMW все пак ще ви таксува допълнително за карбон-керамични спирачки. С размери 275/35 ZR19 отпред и 285/30 ZR20 отзад, гумите Michelin Pilot Sport Cup 2 са безплатна опция за кованите джанти, налични в матово черно или златист бронз.