За историята: доставиха последния Boeing 747
Boeing и Atlas Air Worldwide се присъединиха към хиляди хора – включително настоящи и бивши служители, както и клиенти и доставчици – за да отпразнуват доставката на последния екземпляр 747 на Atlas. По този начин производството на легендарния самолет приключва половин век след създаването на машината.
Служителите на Boeing, които проектират и изграждат първия 747 бяха почетени във фабриката в Еверет, където пътуването на 747 започна през 1967 г. Фабриката произвежда точно 1574 самолета през целия живот на програмата.
„Този монументален ден е свидетелство за поколенията служители на Boeing, които направиха този самолет реалност и "смалиха света" чрез революция в пътуването и въздушния карго транспорт," коментира Стан Дийл, президент и главен изпълнителен директор на Boeing Commercial Airplanes. „Уместно е да доставим този последен 747-8 Freighter на най-големия оператор на 747, Atlas Air, където "кралицата" ще продължи да вдъхновява и дава възможност на иновациите във въздушния товарен транспорт.“
„За нас е чест да продължим нашата дълга история на летене на този емблематичен самолет за нашите клиенти по целия свят“, добавя Джон Дитрих, президент и главен изпълнителен директор на Atlas Air Worldwide. „Atlas Air беше основана преди повече от 30 години с един-единствен рециклиран товарен 747-200 и оттогава сме обхванали целия свят, оперирайки с почти всеки модел от флота на 747, включително Dreamlifter."
Първият сглобен самолет 747 напуска производствената база в Еверет през септември 1968. Производствена база, която до ден днешен се води най-голямата сграда по използваем обем в света, като след нея е построената през 2022 Gigafactory на Tesla в Тексас. На 9 февруари 1969 самолетът прави своя първи полет, а сертифицирането му и встъпването в експлоатация в редиците на Pan Am става през декември същата година.
През 1970 започват и първите полети на компанията от Ню Йорк до Лондон.ирочината на фюзелажа и позицията на кабината са съобразени именно с функционалността на машината да пренася обемисти товари и да може да се оборудва с отваряща се челна секция.
Звездата на Boeing 747 залязва през последното десетилетие, американските компании свалят самолета през 2017 г., но през 2020 настъпва друг ключов момент в неговата история. Курс на British Airways от Лондон за Ню Йорк, подпомаган от силен попътен вятър, поставя нов рекорд за дозвуков полет през Атлантика – 4 и 56 минути.