А.L.F.А* ROMEO


22 Feb 2023

*ABSOLUTE LOVE FOR ALFA

Както беше казвал самият Джереми Кларксън през годините ефир в BBC: „ Не можеш да се наречеш автоманиак, ако не си притежавал Alfa Romeo.“

Както можете да видите от заглавието на тази статия, аз съм истински Алфист. (Веднъж такъв, остава завинаги). Страстта ми към един от малкото истински производители на автомобили през годините сякаш става по-голяма. Особено с навлизането на технологиите, които определено притъпяват всички авто сетива в нас автомобилните фенове. Но моля ви, не си представяйте Alfa Romeo Mito JTD с ремап или чип за 500 лева. Представете си 155, 156, 147, GT, GTV, 166, с този двигател под капака…

Най-мощният двигател с обем 3200 куб. см, наречен Busso (от името на създателя и главен инженер Джузепе Бусо) , който е бил разработен в края на 70-те години (1979), като производството е приключило в далечната вече (2005) в която година от този свят си отива и създателят му.

Или си представете 75, GTV6, SZ, RZ, Alfetta, Alfa 6,  оборудвани с този двигател под предния капак…

Една от по-ранните версии на Busso, предлагана  в 2,5/3,0 литра. По-късно компания от Англия, наречена Autodelta, ще успее да изцеди зашеметяващите 3,7 литра, над 400 к.с. и 500 Нм въртящ момент. И това през пак далечната 2007.

И тук спирам с играта на думички/картинки... разбрахте ме... 

 

И не е само двигателят. Това е и интериорният и екстериорният дизайн, като тук си струва да споменем Pininfarina, Bertone, Giugiaro като едни от иконите в авто дизайна, работили върху не малко модели на марката през годините. Чистата италианска кожа от 90-те и 00-те години. Воланът, спирачките Brembo, ауспусите, всички странни бутони, напълно неподходящи и в голям (да не кажа в 100% от случаите) – непрактични. Да не забравяме и моделите със задно задвижване, както и моделите Q4. Магията на GTV6 и 75. Заглавията в медиите по онова време за славните победи на Алфа в DTM с модела 155, който вече е култов като статус и като цена. Както и моделите с предно задвижване, които никой не харесваше, а сега струват по 15К+ евро в Западна Европа. Трябва да споменем, че с лека доза доработки, като механичен диференциал и спортно окачване, тези коли се превръщат в модерни конкуренти на хот-хеч пазара.

 

Публичният образ на италианските автомобили винаги е бил малко противоречив, но кажете ми един перфектен производител на автомобили... Тук е моментът да спомена отново човека от подзаглавието, който казва... "те са като хората, правят грешки, но ти все пак ги обичаш."

 

Но повечето обикновени хора извън този цитат имат много негативна/неграмотна представа за Alfa Romeo. Те вярват, че моделите се разграждат с времето, едва ли не, че имат лошо управление и лошо качество като цяло, с евтини пластмасови материали, което, честно казано, в някои случаи е вярно. О, нека не забравяме и ел. частта от проблема. Като „жици и тоци“. Честото повреждане на табла, светлини, крушки и др.

Но ето истината: Ако се грижите за колата си, както се грижите за близките си, тя ще ви бъде вярна до гроб. Не забравяйте, че притежаването на Alfa Romeo не завършва просто със закупуването ѝ от местния дилър или закупуването ѝ втора употреба от еbay или mobile. Това е връзка между човек и машина, която продължава вечно, като приятелство, което изисква всекидневна грижа, внимание и респект един към друг. Всеки, който е имал Alfa и я е продал, разбира какво говоря.

А за тези, които още не са… Вие губите ! ;)

Разкажете ми някоя интересна случка (позитивна или не) в коментарите

 

La meccanicia delle emozioni

Първородната Godzilla!