Около 500 млн. лева са нужни за ремонти на магистралите 'Тракия“, 'Марица“, 'Хемус“


13 Mar 2023

От проверките, които към момента се извършват по най-важните и натоварени отсечки в България, ще се направи анализ какви материали са вложени в пътната настилка и има ли отклонения спрямо заложената в проектната документация дебелина. Ще се определи как се е стигнало до деформации в настилката и какви ремонти ще са необходими в следващите години, коментира в сутрешния блок на bTV инж. Венцислав Ангелов, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".

До момента за участъците от автомагистралите „Тракия“, „Марица“, „Хемус“ и от Северната скоростна тангента проверките показват, че ще трябва да се ремонтират около 100 км и по първоначални прогнозни оценки ще са нужни около 500 млн. лв.

Голяма част от проверките са възложени от Министерството на вътрешните работи още през миналата година след множеството сигнали за увеличаване на пътнотранспортния травматизъм и с цел осигуряване на по-голяма безопасност по пътищата, допълни инж. Ангелов. В тях участват служители на Агенция „Пътна инфраструктура“, на Института за пътища и мостове, на министерствата на регионалното развитие и благоустройството и на вътрешните работи. Целта е да се види за определена отсечка как е направен пътят и как се поддържа.

При проверките се взема проба – т. нар. „ядка“ от асфалтовата настилка, която ясно показва съответните пластове, вложени в цялата настилка. На Северната скоростна тангента бяха избрани два участъка, от които бяха извадени две ядки. При тях липсва 1/3 от общата дебелина на пластовете. В момента се работи и по набавянето на модерен скенер, с който проверките ще станат по-бързи и лесни и без необходимост от взимане на "ядка".

Лукс от Китай!