Mercedes EQG ще използва нов тип батерии със силициеви аноди


10 Apr 2023

Mercedes се готви за малка революция в областта на батериите за електромобили. EQG, електрическата версия на G-класата, ще бъде първата масово произвеждана кола в света с батерия със силициеви аноди, вместо масово използваните графитни.

Технологията идва от базираната в Калифорния компания Sila Nanotechnologies, създадена от бивши кадри на Tesla. Новата батерия използва титаниеви и силициеви елементи и се разработва от години. За първи път тя ще бъде внедрена в масово произвеждан автомобил, като съответно Mercedes е първият производител, който ще има електромобил със силициеви аноди на акумулаторите.

 

Предимството на новоразработената батерия е до 20% по-голям пробег при същия капацитет на батерията, а освен това по-бързо зареждане. Друг плюс на новите батерии е, че при производството им се отделят между 50 и 75% по-малко въглеродни емисии. Принципно този тип батерии биха могли да поемат до десет пъти по-голям заряд.

Sila Nanotechnologies се надява до 2028 г. да осигури батерии за 1 млн. електромобила.

EQG, електрическата версия на G-класата, ще се задвижва от четири електромотора. Очаква се пробегът с едно зареждане да достигне 500 км, благодарение и на новия тип батерия. Ще има поне две електрически версии – EQG 560 и EQG 580. Електрическата G-класа ще запази платформата на конвенционалната версия, т.е. няма да стъпва на нова електрическа платформа. В тази връзка е нормално да очакваме EQG да запази трите блокировки на диференциалите. Очаква се топ моделът да има около 530 к.с. и 850 Нм, което би значело да е по-мощен от G 63 AMG.

Гигантът, който ще тежи близо три тона, ще бъде официално представен в средата или втората половина на 2024 г. Очаква се базовият модел да се продава на цени от около 140 хил. евро.

Сбогом V10!