Polestar 4 дебютира с 544 к.с. и без задно стъкло

  • Галерия с 11 снимки Галерия с 11 снимки

18 Apr 2023

Polestar 4 е третият модел (ако не броим хибрида “1”, който вече не се произвежда) на отделилата се от Volvo марка. Електрическият кросоувър с дължина 4,84 м застава между седана “2” и големия семеен SUV “3”, като на практика представлява нещо като купе версия на “3”.

“Четворката” ще идва във версии с един и два електромотора, като топ моделът идва с 544 к.с. и 686 Нм, достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 3,8 секунди, най-бързият Polestar досега. Дебютиралото вчера BMW i7 M70 се нуждае от 3,7 секунди за същата дисциплина – само за сравнение, иначе колите да са доста различни. 

Версията с един електромотор и задно предаване има 272 к.с. и 343 Нм. Батерията и в двата случая е 94-киловатчасова (използваем капацитет), като вариантът с по-дълъг пробег е този само със задно предаване – той минава 600 км спрямо 544 при по-мощния. И двете поддържат зареждане с до 200 кВт, както и обратно зареждане от колата към дома ви, което е супер.

Polestar 4 идва с функции за избор между динамично или икономично управление, като във втория случай предният електромотор на по-мощната версия може да се изключва за пестене на енергия. 

Мерките за сигурност (това все пак е братовчед на Volvo) включват девет въздушни възглавници, 12 камери за подпомагане на водача, радарна система и 12 ултразвукови сензора. Като стана въпрос за камери, Polestar 4 идва без заден прозорец – доста странна идея, която не сме сигурни, че ще се хареса на клиентите. На нас определено не ни допада. Идеята е, че средното огледало показва образа от задната камера, а за главите на пътниците отзад има повече място. Панорамният покрив пък се спуска доста назад, но все пак не мислим, че идеята за липса на заден прозорец е добра.

Интериорът предлага 10,2-инчов екран зад волана, голям 14-инчов хедъп дисплей и 15,4-инчов сензорен екран за контрол на основните функции. Последният разкрива най-новата версия на автомобилния Android с вградени функции като Google Maps. Иначе липсват каквито и да са аналогови бутони, което не задължително ще се хареса на всеки.

Polestar 4 ще се прави в Китай, като се очаква базовата версия да е с цена около 60 хил. евро.

 

Лукс от Китай!