Двуетажни автобуси в София - какви са аргументите в защита на тази идея?
Преди няколко седмици ви запознахме с идеята за връщането в експлоатация на двуетажни автобуси в София. Проектът е на ИБИС техници - експертно-технически екип по интегрирани бордови информационни системи за обществения транспорт - които в нов пост в социалните мрежи изказаха своята гледна точка. Ето какво споделят застъпниците на идеята - какви са аргументите в защита на двуетажните автобуси в София?
- Двуетажните градски автобуси, освен с голям капацитет, са и атрактивни особено за хората, които не използват редовно обществен транспорт. Да, те имат известни ограничения поради габарита си, но с качествен анализ на тези недостатъци, те са напълно преодолими;
- Тъй като основната ни идея е за експресни линии до Банкя, обръщаме внимание, че курортното градче се развива като сериозна балнео и СПА дестинация на броени километри от София. Също така, от Банкя започват редица туристически маршрути, което прави градчето още по-голям магнит за туристи, особено за тези, които от понеделник до петък залягат над работата в шумния и натоварен град. Какво по-хубаво от това в събота сутрин да хванеш комфортен двуетажен автобус, да се разположиш удобно на седалка на втория етаж и да видиш трафика от друга гледна точка, а след по-малко от 45 минути да си в центъра на Банкя?
- Закупуването на автобуси втора употреба не е дамга, а сериозно решение на проблеми с подвижния състав и най-вече с експлоатационната му готовност. Дори големи градове в Европа купуват такива возила и това не е случайно. Нарича се "икономически обосновано решение". В подкрепа на това е и фактът, че големи лотове двуетажни градски автобуси на известни марки се предлагат на доста примамливи цени за брой;
- Експлоатацията на тези автобуси няма да попречи на екологичната ориентация на София, защото макар и с по-нисък екологичен клас, те ще допринесат за намаляване на вредните емисии като следствие от завишения интерес към туризъм с градски транспорт;